Pamēģināt dzīvīgi, reālistiski un sentimentāli atklāt Džoisu – tā norāda režisors Pēteris Krilovs pēc „Dublinieši Miera ielā” pirmizrādes Jaunajā Rīgas teātrī (JRT). Dramatizējumā izmantoti īru rakstnieka Džeimsa Džoisa darbi, un visu kopā ar režisoru vienotā audumā saaudis dramaturgs Matīss Gricamnis. Pētera Krilova personiskās attiecības ar Džoisu ir ļoti senas, kas iegūtas jauna cilvēka tapšanas agrīnajos gados. Un arī izrāde ir par jauna cilvēka pieaugšanu. Iestudējumā kopā ar JRT pieredzējušiem aktieriem arī pieci Kultūras akadēmijas 4.kursa studenti.

Iestudējuma radošajā komandā scenogrāfs Gints Sippo, kostīmu māksliniece Kristīne Abika, arī horeogrāfs Dmitrijs Gaitjukevičs.

Izrādē „Dublinieši Miera ielā” Džeimsa Džoisa stāstu un romānu varoņi mijas ar aktieru paštēliem, dažbrīd pāreja no lomas lomā un atkal paštēlā ir nemanāma, dažbrīd ievijas Latvijai vai tieši Jaunajam Rīgas teātrim atpazīstamais. Izrādes darbība risinās Miera ielā labi zināmā kafejnīcā, kas kādā brīdī pārtop par Dublinas bāru, Martello torni vai par katoļu koledžu.

Pēteris Krilovs ar īru rakstnieka Džeimsa Džoisa darbiem saticies arī iepriekš uz skatuves un atļāvies, kā pats saka „noimprovizēt” Daugavpilī ar kolāžu no Džoisa darbiem, pēc tam sadarbībā ar aktrisi Mariju Bērziņu skatuves valodu ieguva „Ulisa” 18.nodaļa jeb slavenais Mollijas monologs bez pieturzīmēm izrādē „Mollija saka jā” Nacionālajā teātrī.

Dramaturgs Matīss Gricmanis atzīt, ka iestudējums tapis sarežģītā procesā. Darba tapšanas laikā gadījušies vairāki notikumi, kad dzīve izspēlējusi savu dramaturģiju, viens no tiem – zādzība.

Džeimsa Džoisa darbiem raksturīgi, ka aprakstītie varoņi vijas cauri vairākiem darbiem, tāds ir arī Stefana Dedala tēls, ko atveido JRT studijas 4.kursa students Matīss Ozols.

No pieredzējušajiem dažādas lomas atveido Guna Zariņa, Baiba Broka, Kaspars Znotiņš, Ģirts Krūmiņš, Regīna Razuma, Sandra Kļaviņa, Andris Keišs un Ivars Krasts, arī Marija Linarte. Uzklausu Vili Daudziņu, kurš režisora skatījumā ir tātad klasiskais jeb „vecais” JRT aktieris. Aktieris savulaik beidzis Daugavpils teātra aktieru kursu pie pedagogiem Annas Eižvertiņas un Pētera Krilova.

Vilis Daudziņš zina, ka Pēterim Krilovam ir trīs autori Dostojesvkis, Folkners un Džoiss, kas liek parādīties uz skatuves vai nu studentu darbos, vai profesionālos teātros.

Vērtīga ir izrādes programmiņa, tajā var uzzināt ne tikai par režisora ciešo saikni ar Džoisa darbiem un šīs izrādes impulsu, stāvot 7.tramvaja pieturā, bet arī kādu tēlu no Džoisa darbiem katrs aktieris vai aktrise atveido, vai arī ir viņš pats.