No 29. oktobra Latvijas Nacionālā Mākslas muzeja pastāvīgā ekspozīcija „Skulptūru mežs. Antīkās un renesanses tēlniecības nolējumi” aplūkojama Muzeju krātuvē. Pēc desmit gadu pārtraukuma atkal varam skatīt pasaulslavenu tēlniecības darbu kopijas. Kopumā eksponēti vairāk nekā 40 tēlniecības darbi. Pirmo reizi plašākai publikai tiek rādītas arī mazo formu skulptūru kopijas. Lai labāk orientētos skulptūru mežā, izstrādāts virtuālais ceļvedis.

Ārzemju mākslas departamenta ekspozīcijas kuratore Mare Heimrāte sniedz ieskatu ekspozīcijas tapšanā un komandā, kas strādājusi pie tās izveides. Muzeju krātuves 1.stāvā salīdzinoši nelielā telpā skatāmi vairāk nekā 40 tēlniecības meistardarbu ģipša kopijas. Ne velti ekspozīcijai dots tēlains nosaukums Skulptūru mežs, jo ienākot skulptūras ir visapkārt, un tās ir apskatāmas no visām pusēm. Arī liela izmēra tēlniecības darbi novietoti uz pelēkiem postamentiem un lai tos aplūkotu skats jāvērš uz augšu.

Mākslas muzeja „Rīgas Birža” vadītāja Daiga Upeniece uzsver, ka ekspozīcija veidota atšķirīgāk nekā tā savulaik bija skatāma Ārzemju mākslas muzejā, Rīgas pilī.

Ekspozīcijas koncepcijas autors tēlnieks Gļebs Panteļejevs strādājis ar aizrautību, viņš izveidojis "Skulptūru mežu", kurā ir noteikti principi. Mazākos tēlniecības darbus viņš izkārtojis tuvāk logam, dienas gaisma tiem esot labvēlīga, paskaidro Gļebs Panteļejevs.

Savukārt tēlnieks un restaurators Genādijs Stepanovs vērš uzmanību skulptūru materiālam, visi darbi ir ģipša nolējumi. Ar ģipša restaurāciju Genādijs Stepanovs nodarbojas, kā pats saka, pusgadsimtu. Taujāts par skulptūru, kas tuvāka vai sagādājusi vairāk darba, viņš aizved pie ģipša nolējuma „Meitene, kauliņu spēlētāja”.

Antīkās un renesanses tēlniecības nolējumu ekspozīcija Muzeju krātuvē būs atvērta skatītājiem trešdienās, ceturtdienās un piektdienās. Drošības apsvērumu dēļ apmeklētāju skaits tiks ierobežots.