Apskatām dienvidkorejiešu režisora Būnho Džona Holivudas politisko atrakciju – satīru “Mikijs 17”, kas nesen pirmizrādīta Berlīnes Starptautiskajā kino festivālā un nonākusi uz Latvijas lielajiem kino ekrāniem. Kā arī runājam par vienu no pēdējo gadu būtiskākajiem seriāliem dēvēto biroja eksistences drāmu "Nošķiršana", kas ir skatāma straumēšanas platformā "Apple TV+". Divi darbi, kuru fokusā ir sistēma, birokrātija un korporatīvās vides faustiskie darījumi.

Dzīvot, mirt un atkārtot – šādu darba līgumu ar politiski angažētu kosmosa izpētes kompāniju noslēdzis Mikijs Bārnss (Roberts Patinsons). Jauns lūzeris, kurš ir gatavs izbēgt no savas dzīves uz Zemes, lai 2054. gadā mirtu darba devēja vārdā. Pēc katras neveiksmīgās misijas viņa ķermenis tiek drukāts no jauna, tomēr drīz vien sakritības rezultātā Mikija 17. versija, viņam paliekot dzīvam, tiek konfrontēta ar nākamo.

Oskarotais dievidkorejietis Džons pēc "Parazīta" (2019) veiksmes un citiem lielbudžeta darbiem "Cauri sniegiem" (2013) un "Okdža" (2017) piedāvā nopulētu zinātniskās fantastisikas komēdiju mūslaiku skatītājam, kurš vēlas uz ekrāniem redzēt cīņu par patiesību un ideāliem.

Savukārt biroja drāma, seriāls “Nošķiršana” jeb “Severance”, kura otrā sezona nonākusi "Apple TV+" straumes vietnē, turpina Marka S. (Ādams Skots) cīņu ar savu atmiņu un pagātni lieluzņēmuma "Lumon" sterilajā ofisa vidē. Kļuvis par kulta seriālu, kuru producējis un režisējis komēdijas žanrā pazīstamais aktieris Bens Stillers, seriāls turpina filozofisko problēmu par privātās un profesionālās dzīves un atmiņas "nošķitību", kuru ekspluatē kapitālisms.

Otrās sezonas sēriju apskatā pietveramies seriāla fenomenam, baismīgajiem darbgaldiem un korporatīvajai šizofrēnijai.