Kā ierasts, oktobrī norisinās Latvijas lielākais starptautiskais kino festivāls, kas vairākās sadaļās un konkursos izrāda aktuālāko gan no Eiropas kinematogrāfa, gan pasaules līmeņa festivālos jau pirmizrādītus darbus. Šajā Kur kritiķiem nav vietas epizodē ielūkosimies trijās festivāla tematiskajās izlasēs – "Nordic Highlights", "Zeitgeist Deutschland" un "Home Made", lai no katras izceltu vienu spilgtu darbu.

Ziemeļvalstu kinematogrāfam veltītajā festivāla sadaļā izceļam Īslandes autoru, kura vārds daudziem Latvijā nebūs svešs – Hlīnura Paulmasona jaunākais darbs "Mīlestība, kas paliek" ir tikko piedzīvojis pirmizrādi Kannu kinofestivālā, un turpina uzrādīt režisora fligrānās novērotāja spējas.

Gadalaiku mijai līdzi šūpojas stāsts par četrdesmitgadniekiem Annu (lomā Sāga Gardarsdottira) un Magnusu (lomā Sverrirs Gudnasons), kuri šķiras ar mīlestību. Tāpat lomās paša Paulmasona bērni Ida, Porgils un Grimurs, kā arī sunīte Panda, kura Kannās saņēmusi pati savu balvu.

No ledājiem uz Spānijas salu svelmi – režisora Jana Oles Gerstera pirmā filma angļu valodā "Salas", kas iekļauta Vācijas kinematogrāfam veltītajā festivāla sadaļā, met atsauces uz Mikelandželo Antonioni un Alfrēda Hičkoka kino mantojumu. Kūrorta tenisa instruktora Toma (lomā Sems Railijs) monotono dzīves ritumu pārtrauc liktenīgās atpūtnieces Annas un viņas ģimenes ierašanās uz salas. Drīzumā pazūd sievietes vīrs un skatītāji, kā arī paši filmas tēli, tiek ievilkti šķietami slēptu nodomu un motīvu mozaīkā.

Latvijas kopprodukcijām veltītajā sadaļā savukārt atrodams pārsteigums – pie skatītājiem atgriežas režisors Mortens Traviks, kas sadarbībā “VFS Films” veidojis dokumentāro filmu “Atbrīvošanas diena” (2016) par “Laibach” koncertu Ziemeļkorejā. Filmā “Ziemeļi dienvidi vīrietis sieviete” sekojam varonēm, kuras izbēgušas no Ziemeļkorejas un apprecējušās Dienvidkorejā. Caur varoņu stāstiem iezīmējas tēmu almanahs – dzimumu lomu dinamika, imigranta pieredze un skurbinošs skats uz laulības institūtu Korejas sabiedrībā.