ASV Kinoakadēmijas balvas "Oskars" gaidās raidījums Kur kritiķiem nav vietas pievēršas diviem darbiem, kas var lepoties ar vairākām nominācijām ceļā uz pasaules atpazīstamāko kino apbalvojumu – šajā epizodē runājam par režisora Breidija Korberta imigranta dzīves eposu "Brutālists" un režisora Grega Kvedara cietuma drāmu "Sing Sing: Teātris aiz restēm".

Breidija Korberta jaunākais darbs, kas guvis arī apbalvojumu par labāko režiju 2024. gada Venēcijas kinofestivālā, tiek saukts par moderno "Pilsoni Keinu" – vairāk nekā trīs stundas garais stāsts par Ungārijas ebreja, Bauhaus skolas arhitekta Lāslo Tota (lomā Adrians Broudijs) bēgļa gaitām pēckara ASV un to pavadošo kultūras, un estētisko priekšstatu sadursmi, ir viens no pagājušā gada ambiciozākajiem un ievērojamākajiem darbiem.

Aplūkojam filmas tematiskos līkločus un mākslinieciskos paņēmienus, kā arī filmas tapšanas apstākļiem.

Amerikāņu filmdara Džeka Kvedara filma "Sing Sing: Teātris aiz restēm" ir iedvesmota no viņa paša pieredzes, strādājot ar ieslodzītajiem programmā, kas veicina rehabilitāciju ar skatuves mākslas palīdzību.

Šī cietuma drāma piedāvā neordināru skatu uz ieslodzīto savstarpējām attiecībām, sapņiem un mērķiem, kas nelīdzinās žanra kanonam. Darbā iepītās sociālās un psiholoģiskās cilpas vijas cieši, atstājot vietu arī atbruņojoši ievainojamiem tēliem – audiālajā recenzijā lūkojam atšķetināt filmas tekstūru un sniegt savu ieskatu darba sastāvdaļās.