Rīgas Stradiņa universitātes Anatomijas muzejā var aplūkot britu keramiķa Padija Hārtlija izstādi “Foetālais valdzinājums”, kas ir keramikas intervence, proti, mākslinieks ir izveidojis 100 nelielas keramikas figūras, kas iekļautas muzeja ekspozīcijā. Viena daļa figūru veidotas, atsaucoties uz kādu no muzeja eksponātiem, taču otrai daļai mākslinieks guvis iedvesmu no citām lietām.

Mākslinieks Padijs Hārtlijs (Paddy Hartley) ir britu keramiķis, kas savas profesionālās karjeras laikā izmēģinājis dažādus materiālus un procesus, darbojoties ne tikai ar keramiku, bet arī digitālo fotogrāfiju un rokdarbu instalāciju, bioaudu kompozīcijām un citām mākslas formām, taču lielākoties viņa darbi runā par to, kā mainās cilvēki, viņu ķermeņi un kā ar izmaiņām var sadzīvot.

Izstādei “Foetālais valdzinājums” veidotās keramikas figūras Padijs sauc par “foetey boys”, un šo vārdu salikumu nav iespējams iztulkot, tas radies pēc mākslinieka spēles ar vārdiem. Arī vairāki atsevišķie figūru nosaukumi veidoti līdzīgi, taču ir arī tādas figūras, kurām dots nosaukums pēc konkrētā mākslas darba, no kura gūta iedvesma.

Ar jaunizveidoto keramikas sēriju mākslinieks vēlas ne tikai iepriecināt un izklaidēt apmeklētājus, bet arī iedrošināt doties uz Anatomijas muzeju, tādējādi aplūkojot un iepazīstot tuvāk cilvēka ķermeni.

Izstādi “Foetālais valdzinājums” varēs aplūkot līdz pat nākamā gada janvārim. Latvijas Mākslas akadēmijā 18. augustā atklās arī otru mākslinieka izstādi “Dzīvības cena”, kas uz Rīgu atceļojusi no Bāzeles un radīta, atzīmējot Šveices farmācijas uzņēmuma 125 gadu jubileju.

Ierakstu veidoja Agnija Lazdiņa.