"Euribor" likmes pieaugums ietekmēja ne tikai nekustamo īpašumu tirgu, kur darījumi notika galvenokārt sekundārajā dzīvokļu tirgū un faktiski apstājās darījumi jaunajos projektos, likmju pieaugums negatīvi ietekmēja arī auto nozari. Lai gan pērn jaunu auto tirgus pieauga par 10%, iedzīvotāji automašīnas iegādei mazāk izmantoja līzingu, priekšroku dodot patēriņa kredītam ar fiksētu likmi vai auto iegādei izmantoja savus uzkrājumus.

Ka "Euribor" palielinājums ir būtiski ietekmējis auto tirgu, atzīst biedrības „Auto asociācija” prezidents Andris Kulbergs, kurš vērtē, ka, piemēram, iedzīvotāji ar hipotekāriem kredītiem augošo likmju dēļ vairs nevarēja atļauties auto kredītu.

"Luminor" līzinga vadītājs Raivo Bāle vērtē, ka tieši augstā Euribor likme samazinājusi arī līzinga popularitāti, kas kādreiz bija pat 60% no aizņēmumiem, bet pēdējā gada laikā samazinājās zem 55%.

Raivo Bāle skaidro, ka auto nozare ir ekonomikas spogulis ar laika nobīdi un šīs gads sācies ar pieprasījuma kritumu.

"Swedbank" auto finansēšanas jomas vadītājs Sergejs Romaņuks, savukārt, stāsta, ka pieprasījums pēc automašīnām palielinās un tam ir arī sezonāli iemesli.

Kā liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati, gada sākumā Latvijā bija reģistrētas nedaudz vairāk nekā 702 000 vieglās automašīnas. Gandrīz 598 000 auto bija vecāki par 10 gadiem, bet no gada sākumā reģistrētajām automašīnām 34 656 auto bija ne vecāki par diviem gadiem.