Eiropas Komisija gatavojas uzlikt līdz pat 38% lielas papildu muitas nodevas Ķīnā ražotajām elektriskajām automašīnām. Šādi Brisele atbild uz masveida Ķīnas valdības subsīdijām šādu automašīnu ražošanas nozarē, kas būtiski grauj Eiropas uzņēmumu konkurētspēju. Tomēr uz Ķīnas uzņēmumu elektriskajiem automobiļiem, kas ražoti Eiropā, jaunie tarifi netiks attiecināti.

Jau pagājušā gada rudenī, uzstājoties Eiropas Parlamentā, Eiropas Komisijas priekšsēdētāja Urzula fon der Leiena paziņoja, ka Ķīnas lētās elektriskās automašīnas apdraud mūsu kontinenta uzņēmumu konkurētspēju. Ķīnas valdības masveida subsīdiju dēļ ne tik sen jau cieta Eiropas saules bateriju ražošanas nozare. Tādēļ fon der Leiena solīja nepieļaut, ka kaut kas tamlīdzīgs notiek arī ar elektrisko automašīnu ražotājiem.

Uzsāktā konkurences izmeklēšana nonāca pie secinājuma, ka subsīdijas tiešām tiek veiktas masveidā un dažādos veidos.