"Mēs šobrīd esam absolūtā "būt vai nebūt" situācijā," – uzsver režisors Viesturs Kairišs, pamatojot Šekspīra lugas "Hamlets" jauno iestudējumu Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātrī. Pirmizrāde tam būs 5.aprīlī. Lugai dots žanra apzīmējums "kara laika hronika", un titullomu tajā atveidos Maksims Busels.
Šī ir jau trešā Viestura Kairiša (attēlā) sadarbība ar Čehova teātri. Kā trešo veidot "Hamletu" tieši ar Maksimu Buselu titullomā viņš bija iecerējis jau pirms trim gadiem, taču tad nāca pandēmija un vēl vairāki citi apstākļi, un iecere bija jānoliek malā. Toreiz pat prātā nevarēja ienākt, ka pēc dažiem gadiem pienāks vēl daudz lielāks "Hamleta" aktualitātes laiks, kāds tas ir tieši šobrīd.
Atstājot vietu katra skatītāja personiskai interpretācijai, režisors Viesturs Kairišs tomēr atklāj ideju, kādā krāsā viņš redza Hamleta notripīto seju. Režisors atzīst, ka latviski runājošā teātrī viņš šobrīd "Hamletu" neiestudētu, viņam tas svarīgs kā vēstījums tieši krievvalodīgajai pasaulei.
Iestudējumam dotais žanra apzīmējums "kara laika hronika" nenozīmē, ka luga īpaši pieskaņota mūsdienām. Kā uzsver režisors – kara darbība patiešām ir klātesoša Šekspīra lugā, pat Hamleta tēva gars parādās pilnā bruņojumā ar zobenu, tikai iestudējumos bieži vien tas netiek akcentēts.
Kādā vidē risinās šī kara laika hronika, atklāj scenogrāfe Ieva Jurjāne.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X