No 1. jūlija Rēzeknes pilsētas sabiedriskais transports sācis kursēt pēc jaunas sistēmas, kur maršruti izstrādāti pēc metropolitēna principa. Lai arī pašvaldība apgalvo, ka izmaiņas veiktas, lai uzlabotu sabiedriskā transporta kustību pilsētā, padarītu to ērtāku pilsētniekiem un reizē arī lai ietaupītu līdzekļus, paši rēzeknieši pašlaik ir satraukušies par pilsētā kursējošo autobusu satiksmes organizāciju, jo jau pirmajās dienās ir atklājuši, ka viņiem neērtības sagādā gan pārsēšanās no autobusa uz autobusu, gan ceļā pavadītā laika pieaugums.

Metro sistēmas ieviešana sabiedriskā transporta kustības organizēšanā Rēzeknē iedzīvotāji saskata divus galvenos trūkumus. Viens no tiem ir pārsēšanās, kas, lai nokļūtu galamērķī, būs jāveic vismaz vienu reizi un arī patērētais laiks, gaidot nākamo autobusu.

“Es to nesaprotu un šaubos vai kāds vispār ko saprot. Cik pilsēta liela? Stundas laikā var apiet tai apkārt. Un tagad mums sataisīja autobusus ar pārsēšanos!” savu viedokli izsaka vietējā iedzīvotāja.

Jau divus gadus “rēzeknieša kartes” īpašnieki, jeb lielākā daļa iedzīvotāju, pilsētas sabiedriskajā transportā brauc par velti. Kā uzskata uzņēmuma “Rēzeknes satiksme” pārstāvis Viktors Borcovs, ieviešot izmaiņas transporta kustības shēmā, ir panākts, ka autobusi nedublēs cits citu visā pilsētas galvenās ielas garumā, kā tas bija līdz šim. Līdz ar to izdosies gan ieviest ekonomiju, samazinot nobraukumu, gan arī palielināt sabiedriskā transporta kustības intensitāti.

“Tas ļauj racionālāk izmantot transportu, lai nebrauc paralēli vairāki autobusi , kur puse no viņiem ir tukši un tas nav rentabli. Maršrutu skaits kopumā ir samazinājies un sadalījies uz pārsēšanās principa ieviešanas, jo ir atsevišķi apļveida maršruti, kas nodrošina ar transportu konkrētus mikrorajonus, bet centrālo daļu izbrauc ar pamatautobusu, kurš shēmā iekrāsots dzeltenā krāsā,” skaidro Viktors Borcovs.

Rēzeknes domes priekšsēdētājs Aleksandrs Bartaševičs norāda, ir aprēķināts, ka ieviešot metro principu jeb pārsēšanos sistēmu sabiedriskajā transportā, uzņēmumam izdotos ietaupīt līdz 150 tūkstošiem eiro gadā, bet pašlaik uzņēmumam esot nepieciešams laiks, lai plānoto uz papīra, ieviestu un saskaņotu dzīvē.

Mēs reaģēsim uz iesniegumiem un racionāliem iedzīvotāju piedāvājumiem, kut gan jāpiezīmē, ka 80% bija tīrās emocijas. Cilvēki vienkārši mēģināja iestāstīt, ka viņiem nepatīk pārsēsties un viņiem nepatīk pagaidīt 5 minūtes pieturā, lai pārsēsties uz citu autobusu.

Es aicinu iedzīvotājus būt mierīgākiem un dot mums laiku piekoriģēt piedāvāto esošo shēmu un pēc tam vērtēt jau pieslīpēto maršrutu shēmu. Ir arī otrais variants, kad mēs atgriežamies pie vecās shēmas ar visiem tiem trūkumiem par kuriem rakstīja gan avīzes, gan iedzīvotāji savos iesniegumos pašvaldībai,” tā Aleksandrs Bartaševičs.

Katru gadu Rēzeknes pašvaldības dotācija uzņēmumam “Rēzeknes satiksme” pārsniedz 1 miljonu eiro. Pēc sabiedriskā transporta kustības shēmas maiņas, plānots 150 tūkstošus eiro liels ietaupījums.