Ķīna ir piedraudējusi spert atbildes soļus, ja Eiropas Savienība (ES) uzliks ievērojamas papildu muitas nodevas Ķīnā ražotajiem elektroautomobiļiem, kuru ražotāji saņem dāsnas subsīdijas no valdības. Iespējamais tarifu karš satrauc gan Eiropas autoražotājus, gan pārtikas ražotājus. Brisele ir paziņojusi, ka ES un Ķīnai vēl ir laiks, lai panāktu vienošanos, kas ļautu izvairīties no vēl augstākiem tarifiem ķīniešu elektriskajiem auto, tomēr maz ticams, ka Pekina būs gatava būtiski piekāpties.

Eiropas Komisija (EK) aizvadītajā nedēļā paziņoja, ka plāno ieviest papildu muitas nodevas no 17% līdz 38% Ķīnā ražotajiem elektroautomašīnām papildus jau esošajai 10% muitas nodevai. Tā būs ES atbilde uz Ķīnas valdības milzīgajām subsīdijām vietējiem autoražotājiem, kuri ar saviem lētajiem elektroautomobiļiem pārpludina Eiropas tirgu un samazina šejienes autoražotāju konkurētspēju.

Pērn Ķīnā saražoja aptuveni 40 miljonus automašīnu, no kurām tikai 25 miljonus pārdeva vietējā tirgū. Pārējos auto eksportēja uz vairāk nekā 100 pasaules valstīm. Gan ES, gan ASV ir mudinājušas Ķīnas valdību tikt galā ar automašīnu pārprodukciju. Lai piespiestu Pekinu rīkoties, eiropieši un amerikāņi ir gatavi likt lietā tirdzniecības barjeras. EK mudina Ķīnas valdību rast kopsaucēju. Tādēļ vispirms tiks ieviestas pagaidu nodevas. Tās stāsies spēkā 5. jūlijā. Ja vienošanos neizdosies rast, tad novembrī tarifi pilnībā stāsies spēkā.

Ķīna apsūdzēja ES protekcionismā un solīja ieviest attiecīgus pretpasākumus. Ķīnas valdības propagandas kanāli ziņoja, ka varētu ierobežot Eiropas piena produktu un cūkgaļas importu. Nevar izslēgt iespēju, ka Pekina vērsīsies arī pret Eiropas autoražotājiem. Tas īpaši satrauc Vācijas autobūvniekus, kuriem Ķīna ir viens no galvenajiem eksporta tirgiem.