Šonedēļ gaidāma Imanta Kalniņa operas "Spēlēju, dancoju" pirmizrāde

Kad tev būs jāizvēlas, vai tu būsi spējīgs nostāties Gaismas pusē? – šo jautājumu komponists Imants Kalniņš uzskata par galveno savas operas „Spēlēju, dancoju” vadmotīvu. Tas bija uzmanības centrā pirms vairāk nekā 40 gadiem, kad opera ar Imanta Ziedoņa libretu tika sakomponēta, un tas ir centrā arī šodien.

26.septembrī mūsu Baltā nama priekškars vērsies šīs operas jauniestudējumam, ko veido diriģents Mārtiņš Ozoliņš un režisore Laura Groza-Ķibere. Viņu interpretācijā pēc Raiņa lugas motīviem radītā opera noritēs mūsdienu Latvijā – pavisam konkrētā vietā un laikā – Rīgas pilī 2013.gada 20.jūnijā, kad pili piemeklēja ugunsgrēks. Kādēļ šāds pārcēlums, ko tas simbolizē un kā sasaucas ar Raiņa, Ziedoņa un Kalniņa idejām?