Lietuviešu un igauņu dzelzceļa kompānijas pagājušajā nedēļā paziņoja, ka nākamgad plāno uzsākt pasažieru pārvadājumus maršrutos Viļņa-Rīga un Tartu-Rīga. Vēl gan pārvadātājiem jāsertificē ritošais sastāvs, kas brauks uz Latviju, jāuzstāda piemērotas saziņas sistēmas, kā arī jāsertificē personāls. Viņu ieceres saistībā ar Latvijā esošo pārvadājumu sistēmu vērtēs arī Latvijas Dzelzceļa pārstāvji.
Par vēlmi uzsākt pasažieru pārvadājumus no Viļņas uz Rīgu paziņojusi Lietuvas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sabiedrība „LTG Link". Arī Igaunijas valsts pasažieru vilcienu operators, kas strādā ar zīmolu “Elron” paziņojis, ka nākamgad vēlas uzsākt pasažieru pārvadājumus maršrutā Tartu-Rīga.
Lai gan Lietuvas un Igaunijas pārstāvji pagājušajā nedēļā publiskoja plānu par pasažieru pārvadājumu uzsākšanu Latvijā jau nākamajā vasarā, Valsts dzelzceļa administrācijas direktors Andulis Židkovs stāsta, ka pagaidām nekādi oficiāli pieteikumi no Lietuvas un Igaunijas dzelzceļa pārstāvjiem vēl nav saņemti. Pirms pārvadājumu uzsākšanas viņiem jāsaņem Eiropas dzelzceļa aģentūras vienotais drošības sertifikāts, savukārt, Latvijas Valsts dzelzceļa administrācija vērtēs, kā šie pārvadājumi ietekmēs esošo pārvadājumu sistēmu Latvijā.
Bijušais satiksmes ministrs Tālis Linkaits no Jaunās konservatīvās partijas stāsta, ka pirms Covid pandēmijas Latvija nodrošināja tikai atsevišķus vilcienu reisus uz Krieviju, Baltkrieviju un Ukrainu.
Šobrīd Baltijas valstīs dzelzceļa sliežu platums atšķiras no Eiropas standarta, jo sliedes būvētas pēc Krievijas standartiem. Tieši tāpēc projekts „Rail Baltica” tiek dēvēts par Baltijas valstu simbolisku atgriešanos Eiropas sastāvā.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X