Situācija kravu pārvadājumu nozarē Latvijā šobrīd ir smaga - gan dzelzceļa jomā, gan ostās, jo tranzītkravu apjoms būtiski samazinājies, intervijā Latvijas Radio teica Satiksmes ministrijas Transporta loģistikas nodaļas vadītājs un „Latvijas dzelzceļa” ("LDz") padomes loceklis Andris Maldups.

Kopš 2019. gada darbinieku skaits „LDz” samazinājies par vairāk nekā 2500 darbiniekiem. Situācija ir tik smaga, ka darbinieki paši iet prom, jo uzņēmums nespēj nodrošināt konkurētspējīgu atalgojumu, atsevišķos reģionos uzņēmumam trūkst darbinieku. Maldups arī uzsvēra, ka jau divus gadus „Latvijas dzelzceļam” ir nepieciešams papildu finanšu atbalsts no valsts, lai uzturētu dzelzceļa infrastruktūru, un tam būtu nepieciešami vairāki desmiti miljoni eiro, atkarībā no situācijas kāda veidosies turpmāk.

LDz arī norāda, ka kravu pārvadājumi ir svarīga tautsaimniecības nozare, taču tā nav tikai tās redzamākā daļa - pārvadātās tonnas, veiktie kilometri, saņemtie ieņēmumi un nomaksātie nodokļi. Tās ir arī tā saucamās ārējās izmaksas, kuras rodas, ir sarēķināmas un ar kurām saskaramies pastarpināti - sastrēgumi, troksnis, negadījumi, gaisa piesārņojuma radītā ietekme uz vidi un izraisītās klimata pārmaiņas.