Šodien tiek dots starts ikgadējai Rīgas modes nedēļai ("Riga Fashion Week"), kad pašmāju zīmoli vairākās modes skatās izrādīs savas jaunākās kolekcijas. Šis pasākums ir Latvijas modes industrijas aisberga redzamā daļa – publiska, spoža. Tomēr Latvijas modes industrijas attīstība patlaban nebūt nav zenītā, tā ievilkusi elpu. Mēs esam tikai ceļā, lai modes jomu varētu pilnvērtīgi dēvēt par industriju.

Latvijas mode piedzīvo pārmaiņu laiku jeb stagnējošu fāzi. Tas ir saistīts arī ar to, kas notiek pasaules modes industrijā, kas sastopas ar vairākiem izaicinājumiem, piemēram, pārprodukciju, cilvēku dzīves stila izmaiņas, pirkšanas ieradumu maiņu, kā arī savas korekcijas ievieš digitālā pasaule, kas ietekmē fizisko veikalu dzīvotspēju. Piemēram, ASV šogad piedzīvo vislielāko tirdzniecības centru slēgšanas bumu un arī Latvija nav atrauta no citviet pasaulē notiekošā. Visi šie faktori ietekmē dizaineru modi mūsu lokālajā tirgū.