Par spīti šī laika grūtībām, Rīgas Doms turpina rosīties, gādājot par savu kultūrvērtību uzturēšanu un atjaunošanu. Tikko pie diviem jauniem motoriem tikušas slavenās Doma ērģeles.Tas ir ļoti nozīmīgi, jo tik lielām ērģelēm nepieciešamās jaudas motorus izgatavot ir komplicēts darbs, savukārt pats motors ir ļoti svarīgs gaisa padeves nodrošināšanai - bez tā ērģeles klusētu.

Vecais motors savukārt bija savu laiku nokalpojis, tā nolietojums bija kritisks un kuru katru brīdi tas varēja iziet no ierindas.

''Paveram šeit vienas noslēpumainas durvis, kur retais iekļūst. Tā ir ērģeļu būtiskākā vieta, kas ir mašīntelpa jeb plēšu telpa, jo bez gaisa ērģeles neskanētu, tātad, būtībā, ērģeļu ''plaušas'' šeit atrodas,'' tas ir Aigars Reinis, Rīgas Doma mūzikas direktors, kas ver vaļā noslēpumainās durvis. Telpā uzreiz pa kreisi redzama lielā plēša, bet tieši pretī uz pacēluma novietoti divi jaunie motori. Aigars Reinis ieslēdz slēdzi, lai parādītu tos darbībā. Motori sāk klusām rūkt, bet rūkoņa ātri vien pieņemas spēkā, un savu darbu uzsāk arī lielā plēša.

''Tātad, jaunie motori ir jaudīgi, pamazām viņi iesilst, tūlīt plēša sāk krakšķēt, tajā pieplūst gaiss, un nu jau ērģelnieks var sākt spēlēt tagad,"turpina Aigars Reinis.

Jauno motoru jauda ir 124 kubikmetri gaisa minūtē, un tas ir pilnībā pietiekami 124 reģistru un vairāk nekā 6700 stabuļu lielā instrumenta darbināšanai. Kādam citam mehānismam motora nomaiņa varētu nešķist nekas sevišķs, bet Rīgas Doma ērģeles ir patiešām ļoti milzīgs instruments, un tāpēc arī tā jaunie motori pelna sevišķu uzmanību.

Pie tam iepriekšējais motors bija kalpojis kopš pagājušā gadsimta 30. gadiem, un, neskatoties uz saudzējošo režīmu, kādā tas tika ekspluatēts pēdējos gados, tā nolietojums jau bija kritisks.