Regulāri lidojumi uz Liepāju tuvākā laikā netiks atsākti, taču sarunas par šo lidojumu iespējamību tālākā nākotnē joprojām ir lidsabiedrības „airBaltic” dienas kārtībā, viens no iemesliem ir Liepāja Eiropas Kultūras galvaspilsētas statuss 2027. gadā. Pašlaik aviokompānijas rīcībā nav arī mazāku lidmašīnu, kas varētu apkalpot reisus no Liepājas. Tikmēr Liepāju kā tūrisma galamērķi sadarbībā ar LIAA un „airBaltic” 15. februārī prezentē Hanoverē, Vācijā. Hanovere būs viens no jaunajiem lidsabiedrības galamērķiem, kas tiks atklāts šī gada aprīlī.

Liepājas starptautiskajā lidostā (LPX) lidojumiem ir piemērots laiks, spīd saule, ir laba redzamība, un tā ir iespēja pacelties arī „airBaltic” Pilotu akadēmijas nelielajai mācību lidmašīnai.

SIA „Aviasabiedrība Liepāja” valdes loceklis Agris Sprūde uzsver, ka darbs lidostā nav apstājies, kaut arī regulāro lidojumu trūkums ievieš savas korekcijas, tajā pat laikā notiek čartera lidojumi un liela nozīme ir „airBaltic” pilotu akadēmijas bāzei. Pērn lidostā apkalpoti vairāk nekā 4000 lidojumi Liepājā apzinās, ka situācija pēc pandēmijas un kara apstākļos Ukrainā aviācijas nozarē nav vienkārša, tomēr nav zaudēta cerība, ka regulārie lidojumi reiz atsāksies.

Lidojumu atsākšana ir svarīga arī tūrisma nozarei, turpina Liepājas tūrisma informācijas biroja valdes locekle Sintija Pusaudze. Cerības ir lielas, taču šobrīd ir jāpielāgojas reālitātei, skaidro tūrisma biroja vadītāja.

Kaut arī 2022. gadā lidsabiedrībai „airBaltic” ir pat izdevies pārspēt vairākus rezultātus, kas reģistrēti pirms pandēmijas, notiek arī jaunu maršrutu atklāšana, piemēram , aprīlī sāksies lidojumi uz Hanoveri Vācijā, kur lidsabiedrība kopā ar Liepāju piedalās tūrisma izstādē, tomēr lidojumi uz Liepāju pagaidām nav atsākti. Šī brīža situāciju skaidro lidsabiedrības pārstāvis Augusts Zilberts.

Kaut arī starptautiskā mēroga pieprasījums jau pārsniedz piedāvājumu, situācija aviācijas nozarē šogad nebūs vienkārša, skaidro „airBaltic” pārstāvis.

Neraugoties uz inflāciju, kara apstākļiem, pēc pandēmijas laiku, enerģētikas krīzi, ceļot gribētāju skaitam arī 2023. gadā ir tendence palielināties . Gaidāmajā vasaras sezonā, kas sāksies marta beigās, lidsabiedrība „aiBaltic” no Baltijas plāno piedāvāt lidojumus 18 jaunos maršrutos, kas līdz šim būs lielākais maršrutu skaits vienā sezonā.