Valdība vakar atbalstīja vairākas izmaiņas “Noteikumos par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa”, lai ar stingrākām prasībām uzlabotu satiksmes drošību un veicinātu apkārtējās vides ekoloģiju. Par būtiskāko uzskatāms lēmums no nākamās ziemas aizliegt tā sauktās vissezonas riepas. Tādēļ speciālisti mudina jau pašreizējos pircējus rūpīgi pārdomāt, vai tērēt naudu viena gada braukšanai.

Par to, ka tā dēvētās vissezonas riepas aizliegs, runāts tika jau kādu laiku kā par faktu, jo pirms gada tā lēma Ceļu satiksmes drošības padomes domnīca, bet nu par izmaiņām noteikumos izšķīrusies arī valdība. Ar mērķi mazināt satiksmes negadījumos bojāgājušo un smagi ievainoto skaitu no nākamā gada oktobra mašīnām derēs tikai riepas, kas īpaši ražotas izmantošanai sniega vai ledus apstākļos un kas marķētas ar apzīmējumu “kalns un sniegpārsliņa”, stāsta Ceļu satiksmes drošības direkcijas pārstāvis Mārtiņš Mālmeisters.

CSDD dati rādot, ka jau pašlaik 98 procentiem braucamo ir riepas ar atbilstošu marķējumu, tādēļ tiek lēsts, ka jaunās izmaiņas skars nelielu autoīpašnieku skaitu. Bet vissezonas riepu cienītājiem jārēķinās, ka nākamajā ziemā pieķeršanas gadījumā mašīnai tiks noņemtas numurzīmes, kas nozīmē tālākas kustības liegumu.

Latvijas Radio uzrunātie nozares zinātāji stingrākas prasības riepām vērtē kā atbilstošu rīcību. Satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis gan pieļauj, ka varbūt vajadzēja ilgāku pārejas periodu.

Vissezonas riepu aizliegumu atbalsta arī Auto asociācijas prezidents un Saeimas deputāts no Apvienotā saraksta Andris Kulbergs.

Runājot par riepu cenām, Andris Kulbergs vērtē, ka tās ir atgriezušās adekvātā līmenī, jo kovida sākuma laikā Ķīnas un Japānas riepu cenas būtiski augušas.Tādēļ šosezon riepas maksājot par desmit līdz divdesmit procentiem dārgāk.