Pagājušajā nedēļā Saeima pieņēma grozījumus Ostu likumā, kas paredz vairākas lietas. Līdz gada beigām ir pagarināts termiņš Rīgas un Ventspils brīvostu pārvalžu likvidācijai un jaunu kapitālsabiedrību izveidei. Līdz ar to uz gadu tiek pagarināta ostu reforma un par pārmaiņām ostu pārvaldībā turpināsies diskusijas Saeimā.

Diskusijas par ostu pārvaldību ilgst jau vairākus gadus. Pret grozījumiem Ostu likumā pat tika vākti paraksti, bet 5% savākto parakstu bija par maz, lai ierosinātu referendumu. Bijušais Satiksmes ministrs Tālis Linkaits uzsver - ostu pārvaldēs jādarbojas savas jomas profesionāļiem, nevis politiskām personām.

Pagājušajā nedēļā Saeima pieņēma grozījumus Ostu likumā, kuru galvenais mērķis ir līdz gada beigām pagarināt Rīgas un Ventspils brīvostu pārvalžu likvidāciju un izveidot jaunas kapitālsabiedrības. Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas pārstāvis Jānis Grasbergs stāsta, ka turpmāko trīs mēnešu laikā notiks diskusijas par 32 iesniegtiem priekšlikumiem Ostu likumā, arī par to, cik daudz valsts un pašvaldību pārstāvji būs ostu valdēs.

Satiksmes ministrijas ministra padomnieks juridiskajos jautājumos Jānis Iesalnieks stāsta, ka, veidojot ostās kapitālsabiedrības, ministrijas mērķis arī turpmāk būs politiski ieceltos valdes locekļus aizstāt ar profesionāļiem.

Baltijas Korporatīvās pārvaldības institūta vadītājs Latvijā Andris Grafs vērtē, ka, pārveidojot ostas par kapitālsabiedrībām,būs vairāki ieguvumi. Piemēram, būs tiks skaidri definēti valdes un padomes locekļu pienākumi un atbildība.

Pārskatīt ostu reformu aicināja Apvienotais saraksts, savukārt, daži opozīcijas deputāti pēc ostu reformas pagarināšanas jau runā par vecā pārvaldības modeļa atgriešanu. Acīmredzot, politiķu interese par darbu ostu padomēs un valdēs nav zudusi.