Ļoti smalkas tonālās nianses, plastiskums un dziļums ir raksturīgs gleznotājas Elgas Grīnvaldes abstraktajiem darbiem. Glezniecību viņa dēvē par savas dzīves meditāciju, kurā viņa meklē arvien jaunus veidus, kā sevi apliecināt. To atklās arī Elgas Grīnvaldes izstāde "Dienasgaisma", ko 11. februārī atklās mākslas galerijā "Bazar’t".

Elga Grīnvalde sagaida mani savā darbnīcā. Atceramies, ka iepriekšējo reizi tikāmies aizvadītā gada pavasarī, kad pavisam nesen bija sācies karš Ukrainā un savas tā brīža sajūtas māksliniece bija izteikusi sev neraksturīgi skarbā, melnbaltā gleznojumā ar spēcīgu ekspresiju. Tagad darbnīcā uz molbertiem redzami pavisam citu noskaņu gleznojumi, kuros viņa turpina sev raksturīgo atmosfērisko gleznošanas veidu.

Elga Grīnvalde savas abstraktās gleznas veido, klājot neskaitāmus slāņus vienu pāri otram, līdz gleznā sāk atklāties telpiskums, dziļums un to no dažādiem skatu punktiem var ieraudzīt atšķirīgi. Jo skatītājs ilgāk lūkojas gleznā, jo tā it kā aizvien plašāk un plašāk atver iekšējo redzi un skatītājs sāk tajā ceļot. Protams, tas ir ļoti personisks ceļojums, jo katrs gleznu redz un izjūt atšķirīgi. Tieši šis atmosfēriskais glezniecības veids mākslinieci šobrīd saista visvairāk.

Latvijas daba ir viens no visspēcīgākajiem iedvesmas avotiem Elgas Grīnvaldes mākslā, vēl tās ir arī Slovēnijas kalnu ainavas, ko māksliniece bieži skata, jo Slovēnijā dzīvo viņas dēla ģimene un mazdēliņš. Taču arī Rīga ar savu īpašo šarmu un saules gaismu spēlēm uz ēku mūriem devusi ne vienu vien impulsu darbiem, un to vidū ir arī vairāki oranži sārtas nokrāsas darbi, kas būs skatāmi arī izstādē.

Mākslinieces jaunākajos darbos arvien biežāk parādās tāds elements kā līnijas vai stīgas, ko, izrādās, arī rosinājuši vērojumi pilsētvidē.

Elgas Grīnvaldes gleznu izstādi "Dienasgaisma" atklāj 11.februārī galerijā "Bazar’t", un tā būs skatāma līdz 28.februārim.