Operdziedātāja Sonora Vaice līdzās vokālajai meistarībai allaž sevi pierādījusi kā lielisku aktrisi un radošas izdomas bagātu personību, un īpaši spilgtā veidā tas atklāsies viņas jaunākajā darbā – uzveduma "Cilvēka balss. Telefons’" iestudējumā. Sonora Vaice ne tikai dzied galveno lomu, bet pati arī veidojusi iestudējuma režiju. Viņas partneris izrādē ir Nauris Indzeris, klavierpavadījumu spēlē Māris Žagars. Ļoti liela loma uzvedumā ir Inetas Sipunovas veidotajai scenogrāfijai un video projekcijām, kas palīdz izprast izrādes saturisko vēstījumu, jo dziedājumi skan angļu un franču valodā.

Uzveduma ‘’Cilvēka balss. Telefons’’ pirmizrāde notiek 30. jūlijā Alūksnes pilsētas svētku laikā. Alūksnes ezera krastā būs īpaši izbūvēta skatuve, bet skatītāji izrādi vēros no laivām ezerā. Vēlāk izrādi plānots rādīt arī Rīgā, Ogrē un vēl citās Latvijas vietās.

Uzvedums "Cilvēka balss. Telefons" ir jaunākais Operetes teātra projekts, kas līdz ar šo darbu uzsāk žanriski jaunu virzienu – kamerstila operu iestudējumus. Uzvedumā apvienoti divi viencēliena darbi – Džankarlo Menoti monoopera "Telefons" un Fransisa Pulenka monoopera "Cilvēka balss’". Šādu salikumu jau ierasti izmanto arī citur pasaulē, jo abi darbi tapuši aptuveni vienā laikā (pagājušā gadsimta vidū) un tajos abos apspēlēta cilvēku aizraušanās ar tobrīd jauno tehnoloģiju – telefonu, kas arvien vairāk ienāca arī cilvēku sadzīvē.

Sonora Vaice stāsta, ka viņa jau šad tad bija pacilājusi šo operu notis savā plauktā ar domu, ka kādreiz tās vajadzētu nodziedāt, līdz, gluži kā viņas vēlmes saklausījusi, ar reālu piedāvājumu klajā nāca Operetes teātra valdes priekšsēdētāja Agija Ozoliņa-Kozlovska. Sonora pati veidoja režiju, jo viņu vienmēr ļoti aizrāvis izrādes tapšanas process, radoši meklējumi un improvizācijas. Neatsverams viņas palīgs bija multimāksliniece Ineta Sipunova, kura veidoja scenogrāfiju un video materiālus, jo izrādei ļoti svarīga irvizuālā puse, kas palīdzēs atklāt saturu, jo pašas operas skanēs oriģinālvalodā – angļu un franču.

Video fragmentos redzamas iepriekš uzfilmētas ainas no galvenās varones Lusijas dzīves.

Sonora Vaice: ‘’Ineta Sipunova ģeniāli taisa scenogrāfiju un tērpu izjūta viņai ir fantastiska. Tad, kad viņai izstāsta stāstu, viņa to acumirklī ierauga. Es viņai esmu ļoti pateicīga, jo šajā iestudējumā daudz kas ir atkarīgs tieši no vizuālā materiāla, kuru mēs filmējām pirms tam un veidojām sižetus. Video iespējas šobrīd ir daudz pārsteidzošākas, nekā es tās vispār varēju iedomāties. Un tad viss "apauga" ar visādām atrakcijām’’.

Saturiski Menoti opera ‘’Telefons’’ ir humoristiskāka, bet Pulenka darbs ‘’Cilvēka balss’’- eksistenciāli skaudrāks. Menoti jokojis par sievietēm, kuras tā aizrāvušās ar telefonsarunām, ka var pat nepamanīt pielūdzējus, kas nāk viņas bildināt. Pulenks savā darbā savukārt risinājis šķiršanās tēmu, kas noslēdzas ar galvenās varones pašnāvību, bet Sonorai Vaicei ļoti gribējies izbēgt no šī traģisma un viņa tēmu risinājusi tā, ka galvenā varone ir jau aizsaulē un sarunājas nevis pa telefonu – kā ir oriģinālā – bet sarunājas ar savu sirdsapziņu vai dvēseli.

Kā uzsver Operetes teātra valdes priekšsēdētāja Agija Ozoliņa-Kozlovska, šāda veida izrādes ir liels izaicinājums māksliniekam, bet Sonora Vaice ar to tiek galā ļoti labi: „To nevar kurš katrs, bet Sonora ir tādā profesionālajā briedumā, ar tik lielu un daudzpusīgu skatuves pieredzi un ļoti labā formā, ka viņa to var un var ļoti spoži, izcili to izdarīt. Gan izdziedāt, gan aktieriski atklāt, gan visu šo sievietes dzīves un mīlestības izjūtu gammu parādīt’’.

Uzveduma ‘’Cilvēka balss. Telefons’’ pirmizrāde notiek 30. jūlijā Alūksnes pilsētas svētku laikā, bet notiek sarunas arī ar citām izrāžu vietām, un iespējams, ka izrādi varēs redzēt arī Ogrē, Ikšķilē un citās pilsētās, Rīgā to plānots rādīt 3. septembrī VEF Kultūras pilī.