Elektroauto publiskās uzlādes tīkla pieejamība Latvijā aug visstraujāk, salīdzinot ar kaimiņvalstīm. Tā dižojas uzņēmums "Latvenergo", kas kļuvis par lielāko uzlādes staciju skaita īpašnieku valstī un ambiciozi apņēmies līdz gada beigām dubultot uzlādes iespējas līdz piecsimt vietām. Ko lādēt būs, jo elektroauto ar valsts atbalstu arvien biežāk pērk privātpersonas, turklāt nu valdība sola atbalstu arī uzņēmējiem. Taču Rīgā var izveidoties situācija, ka ekoloģiskās mašīnas būs jābaro ar pagarinātāju no deviņstāvu māju logiem.

Latvijā elektrouzlādes tīkls ir ar gandrīz divarpus stacijām uz katriem desmit elektroauto. Igaunijā viena stacija ir uz katrām divdesmit mašīnām, bet Lietuvā uz vienu staciju konkurē desmit elektromobiļu. Energogigants "Latvenergo" lepojas, ka tas ar projektu "Elektrum Drive" pēdējā gada laikā Latvijā ir izveidojis visvairāk uzlādes pieslēgvietu.

Uzņēmuma Baltijas elektrotransporta uzlādes tīkla direktors Ansis Valdovskis komentēja, ka elektroauto uzlādes tīkls Baltijas valstīs un jo īpaši Latvijā attīstās sprinta ātrumā.

"Latvenergo" iecerējis ar Eiropas atbalstu divu gadu laikā Latvijā izbūvēt vēl 35 lieljaudas pieslēgvietas šosejās un pilsētās, kur pabarot savus spēkratus varēs arī kravas mašīnas. Tās gan vēl ir nākotne, bet ieguvums būšot arī vieglajiem auto.

Taču elektroauto iegāde arvien ir stimulējams pasākums, sacīja Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs, kas kā "Apvienotā saraksta" deputāts Saeimā vada arī Vides, klimata un enerģētikas apakškomisiju. 

Piemēram, Vācijā, kur valsts dāsni subsidē elektromašīnu pirkšanu, no jauniem braucamajiem katrs piektais ir elektromobilis. Savukārt attīstītākajā tirgū Norvēģijā ir bijuši pat mēneši, kur no jauna pārdotajām mašīnām pat 75% ir elektromobiļi. Tomēr, ja palūkojas uz turienes visu autoparku, elektromobiļu nav vairāk par 10%, jo daudzi tikai ar parastajām mašīnām var tikt līdz savām mājām ziemeļos. Savukārt elektroauto pircējiem ir dāsnas nodokļu atlaides un iespējas apbraukt sastrēgumus galvaspilsētā.

Kulbergs iesaka valsts atbalstu paplašināt arī uzņēmējiem.

Enerģētikas ministrs Raimonds Čudars ("Jaunā Vienotība") atbalstu sola arī uzņēmējiem. Valdība konceptuāli jau vienojusies. Tomēr Auto asociācijas šefs un Saeimas deputāts Kulbergs vērsa uzmanību uz to, ka steidzami jāatvieglo arī nosacījumi, lai uzlādes iespējas varētu nodrošināt daudz plašāk.

Tādēļ, lai braucamos uzlādētu pie savām mājām bez vada izkarināšanas no devītā stāva, ir jāatvieglo juridiskie un birokrātiskie šķēršļi. Tas noderētu arī uzņēmējiem, kas ceļ jaunus birojus vai ražotnes.