Gandrīz 20 gadus pēc Igaunijas un piecus gadus pēc Lietuvas arī Latvijas sabiedriskie mediji no 2021.gada pametīs reklāmas tirgu. Sarunas par to ilgušas jau gadiem, bet tikai tagad valsts maciņā beidzot atradusies nauda, lai Latvijas Radio un Latvijas Televīzijai kompensētu nenopelnīto reklāmas naudu un ļautu attīstīties jaunā kvalitātē bez mūžīgi džinkstošajām reklāmas pauzēm. Sabiedrisko mediju klausītājiem un skatītājiem tas nozīmēs tūkstoš četrsimt stundu jauna satura gadā, bet radio un televīzijai – nebijušas pārmaiņas ētera plānošanā un mazāku spriedzi attiecībās ar komercmedijiem.

No 1.janvāra reklāmas signāli vairs nepārtrauks jūsu iemīļotās pārraides Latvijas Televīzijā un nebūs jāklausās pirms kārtējā ziņu izlaiduma Latvijas Radio. Atļautas būs tikai sabiedrisko mediju pašreklāmas, informatīvi paziņojumi par kultūras pasākumiem un “Latvijas Loto” izlozēm, kā arī tādi iestarpinājumi kā bezmaksas raidlaiks priekšvēlēšanu aģitācijai, sociālie paziņojumi un sabiedriskas nozīmes sludinājumi, aicinājumi uz labdarību un vēstījumi, kas skaidro Satversmes pamatvērtības. Tieši par pēdējo punktu bija visvairāk diskusiju sabiedrisko mediju likuma pieņemšanā, kas beidzot noslēdzās šā gada decembrī. Bet punktu šaubām par finansējumu pielika valsts budžeta pieņemšana.