Kā Rīgas pašvaldības deputātu kandidāti izmanto sociālos medijus, lai cīnītos par vēlētāju balsīm? Dažādas tiešsaistes platformas kļuvušas par spēcīgu politiskās komunikācijas rīku, kas ļauj jebkurā laikā tieši uzrunāt vēlētājus. Turklāt ikviens var sevi parādīt tieši tā, kā vēlas, lai viņu redz. Tomēr, tuvojoties pašvaldību vēlēšanām, pamanāmas atšķirības, kā dažādu politisko spēku kandidāti izmanto šīs iespējas: kuri pielāgojas platformu algoritmu loģikai, bet kuri vairāk paļaujas uz apmaksātām reklāmām.

Mūsdienās sociālie mediji ir kļuvuši par būtisku politiskās komunikācijas rīku. Ar to starpniecību politiķi var veidot un uzturēt tiešu saikni ar sabiedrību. Šādu platformu galvenā priekšrocība ir spēja nodrošināt nepastarpinātu komunikāciju, apejot tradicionālos medijus. Tas politiķiem ļauj jebkurā sev izdevīgā laikā un vietā sazināties ar vēlētājiem, kā arī saglabāt pilnīgu kontroli pār saturu. Spēles noteikumus - kas, kā un kad tiek vēstīts - katrs tātad diktē pats.

Ņemot vērā šo sociālo mediju specifiku, tie kalpo ne tikai kā informācijas apmaiņas platformas, bet arī kā efektīvs līdzeklis publiskā tēla veidošanai. Ikviens var sevi parādīt tieši tā, kā vēlas tikt redzēts. Tomēr pastāv atšķirības, kā dažādu politisko spēku kandidāti izmanto šo iespēju pirms pašvaldību vēlēšanām. Daļa sociālajos medijos izvēlas uzturēt izteikti profesionālu tēlu, kam pielāgots atbilstošs komunikācijas stils - pārsvarā formāls un emocionāli nepiesātināts. Taču šāds saturs sociālajos medijos nav īpaši “ejošs”, un jau daudzkārt analizēts. Tāpēc šoreiz pievērsīsimies tiem kandidātiem, kuri vairāk nekā citi izmanto pieeju, kas liek domāt – viņš ir “savējais”.