Visa šī gada garumā Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā turpinās izstāžu sērija "Dizaina procesi tuvplānā". Tā iepazīstina ar aktuālo mūsdienu dizainā un pašmāju dizaina zīmolu veiksmes stāstiem. Tā kā latviešu dizainam tradicionāli ir cieša saistība ar dabu, katra no izstādēm atspoguļo vienu gadalaiku. Jau bijušas pavasarim un vasarai veltītas izstādes, un 18. septembrī sāksies trešā izstāde "Rudens", kas caur dizaineru darinājumiem uzburs zelta rudens noskaņu. Izstādē būs pārstāvēti seši zīmoli.

Ja pavasara izstādē Latvijas dizains atklājās caur svaigo pavasara zaļumu, bet vasaras izstādē – caur ūdens stihiju, tad rudens izstādē dominēs košums, zeltainums un greznums. Ko atspoguļos dizaina priekšmetu krāsas, faktūras un tekstūras, stāsta izstādes kuratore Ieva Kalēja.

Spilgts šādas spožas izpausmes pārstāvis ir ekskluzīvu dizaina mēbeļu zīmols "Kanttari". Viņu radītās mēbeles ir ļoti greznas, ar izteiksmīgām faktūrām. Izstādē viņi rādīs kumodi no kolekcijas "Hermes", kas pirms pāris gadiem īpaši izstrādāta Parīzes dizaina nedēļai, tas ir elegants, drosmīgs dizains, kurā koks savienots ar marmoru, misiņu un ādu, kas ir raksturīgs "Kanttari" rokraksts, stāsta zīmola vadītāja Agnese Stalte.

Uzņēmums "Vaidava Ceramics" rādīs kolekciju "Eclipse GOLD", kas ir māla trauki tumšos toņos papildināti ar smalku zelta maliņu, studija "Sarmīte" – eksperimentālus darbus, kas tapuši galvenokārt no koku mizām, "Livett’s Wallpaper" – bezgalīgu tapešu motīvu saspēli, bet "An&Angel" iezīmēs jaunu šķautni stikla dizainā.

Ar savu diplomdarbu – traukiem ražas uzglabāšanai – būs pārstāvēts Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolas absolvents Ādams Sūna.

Bet zīmols "mammalampa" rādīs lampu kolekciju "The Queen", kurā satiekas divi pavisam kontrastējoši materiāli – norūsējis metāls ar tīru zeltu, stāsta zīmola vadītāja, izstādes kuratore Ieva Kalēja.

Dažādu zīmolu kopīga izstāde ir apliecinājums arī Latvijas dizaina uzņēmumu arvien ciešākai sadarbībai, kas ir ļoti svarīga, īpaši mūsu valsti šai jomā prezentējot starptautiski. Šai saistībā pirms gada izveidota biedrība "Dizaina eksporta alianse", un šobrīd ļoti aktīvi tiek strādāts, lai attīstītu un popularizētu arī īpaši izstrādāto grafisko zīmi "Design Latvia", kas iecerēta kā mūsu dizaina kvalitātes zīme gan vietējā, gan arī starptautiskajā tirgū.

Šis zīmols sevī iemieso Latvijas dizaina identitāti, ko raksturo trīs atslēgas jēdzieni – roku darbs, saikne ar dabu, katra dizainera personības unikalitāte.

Zīmola "Kanttari" vadītāja Agnese Stalte, kuras uzņēmums ir liels veiksmes stāsts pasaulē, atzīst, ka tieši roku darbs ir tas, ar ko mēs visvairāk varam lepoties un ar ko izcelties.

Izstāde "Rudens", kas iekļaujas pop-up izstāžu sērijā "Dizaina procesi tuvplānā" Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā būs skatāma līdz decembrim.