Uzasināt vizuālo skatienu un iemācīties redzēt dziļāk – ir dažas no prasmēm, ko var apgūt kopienas centra "Svētās Ģimenes māja" fotokursā, ko vada fotogrāfs Ojārs Jansons. Fotokurss izveidots pirms diviem gadiem, un tajā bez maksas ir iespēja pilnveidot savas fotografēšanas prasmes. Pa šo laiku jau izveidojies stabils kursa kodols, ko veido augsta līmeņa foto amatieri, un tikko viņu labāko darbu apkopojums nācis klajā grāmatā. Tās ir ainavas, klusās dabas un portreti, kas atklāj ļoti dažādus fotogrāfu skatienus uz Latviju, mūsu laiku un dzīvi kopumā.

Ojāra Jansons vadītais fotokurss atvērts ikvienam interesentam, bet divu gadu laikā jau izveidojies stabils cilvēku kodols, kas foto jomā vēlas iet dziļumā un arvien pilnveidot savas prasmes. Viņi nav profesionāļi, bet vairumam no viņiem fotografēšana ir nopietns hobijs daudzu gadu garumā.

Jansona vadītajā kursā viņi apgūst dažādas tehnikas, fotogrāfijas vēsturi, analizē Latvijas un pasaules fotomākslas labākos paraugus, brauc plenēros un vienreiz mēnesī tiekas ar kādu no izciliem pašmāju fotomāksas meistariem. Ojāru Jansonu ļoti priecē, ka šos tik dažādos cilvēkus kopā savedusi tieši fotogrāfija.

Fotokursā uzkrāto bagāžu tagad atspoguļo arī pirmā grāmata ar kursa dalībnieku labākajiem veikumiem. Autoru vidū arī Dainas Burves vairāki darbi. Viņai fotografēšana ir hobijs aptuveni sešus gadus, un viņa atklājusi, ka viņai ļoti patīk stāstīt stāstus nevis ar vārdiem, bet ar bildēm.

Gan Dainas Burves, gan vairāku citu kursa dalībnieku fotogrāfijās redzams kāds ļoti izteiksmīgs vīrs ar garu baltu bārdu, kura personība katrā bildē citādi interpretēta. Izrādās, šis vīrs, vārdā Aleksandrs, atnācis, lai kļūtu par kursa dalībnieku, bet kļuvis arī par modeli, stāsta Ojārs Jansons.

Itāļu gleznotāja Karavadžo gleznas "Svētais Hieronīms" motīvos balstīts Daigas Eglītes iespaidīgais fotodarbs. Par modeli tajā kalpojis Aleksandrs, kas redzams arī Karavadžo darbiem raksturīgā vidē – pie galda ar sarkanu galdautu, uz kura ir svece un galvaskauss. Šādas atsauces uz klasiķu darbiem šobrīd fotomākslā esot ļoti aktuālas.

Līdzās atsaucēm uz mākslas klasiku, fotogrāmatā redzamas ainavas, klusās dabas, portreti, arī fotoeksperimenti.

Lilitas Apsītes fotodarbi, piemēram, atspoguļo, kā notvert netveramo – rasas mirdzēšanu un mākoņu spēles debesīs, Sigitas Šrēderes darbi palīdz ieraudzīt mirkļa skaistumu un gaistošumu, Marija Sirsniņa ļoti jūtīgi spēj fiksēt dabas krāsas un smaržas. Lilitai Aleksejevai padodas dzīvīgi un stāstoši bērnu portreti, bet Aigars Putniņš ļoti daudz spēj atklāt caur senioru portretējumiem.

Fotogrāmatā kopumā apkopoti 17 autoru darbi, un tajā būs interesanti ielūkoties ikvienam, kas vēlas paplašināt savu skatījumu par to, ko nozīmē laba un oriģināla fotogrāfija. Grāmata pieejama arī internetā, Latvijas Nacionālās bibliotēkas Digitāli radīto grāmatu kolekcijā.