Latvijas reģionos pēdējos 10 gados strauji samazinājies komercbanku filiāļu skaits. Lai iedzīvotājiem arī turpmāk būtu pieejami banku pakalpojumiem klātienē, Latvijas Banka izstrādājusi "Finanšu pakalpojumu sniegšanas klātienē noteikumus”. Tos apstiprinājusi arī Saeima un tie nosaka, ka četrām Latvijā lielākajām kredītiestādēm – "Swedbank", SEB bankai, Citadeles bankai un "Luminor" Latvijas filiālei būs jānodrošina saziņa ar banku klientiem arī klātienē, pāris dienas nedēļā vai pēc izsaukuma.
Latvijas Bankas prezidents Mārtiņš Kazāks vērtē, ka bankas pēdējos 10 gados ir digitalizējušās straujāk nekā iedzīvotāji un mazie un vidējie uzņēmumi, tāpēc starp bankām un to klientiem izveidojusies plaisa.
Kāpēc bankas slēdza savas filiāles reģionos? "Luminor" bankas klientu apkalpošanas vadītāja Baiba Tētiņa skaidro, ka pēdējos gados strauji mainījušies iedzīvotāju paradumi un 83% bankas klientu bankas pakalpojumus izmanto attālināti, filiāles apmeklē tikai 6% iedzīvotāju.
Arī SEB bankas privātpersonu un mazo un vidējo uzņēmumu apkalpošanas vadītājs Uģis Cielēns stāsta, ka klientu skaits, kas apmeklē bankas filiāles klātienē, pēdējos gados samazinājies par 80%, bet pērn notikušas jau 12 000 video konsultācijas. Banka klātienes pakalpojumu nodrošināšanā gatavojas sadarboties ar reģionu pašvaldībām.
Latvijas Bankas prezidents Mārtiņš Kazāks stāsta, ka bankas klātienes pakalpojumus reģionos varēs sniegt arī dažās dienas nedēļā, atkarībā no pieprasījuma.
Nākamais gads būs pārejas periods, bet Latvijas Bankas izstrādātie noteikumi par finanšu pakalpojumu sniegšanu klātienē stāsies spēkā 2026. gada 1. janvārī.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X