Atbildīgās iestādes vēl tikai apkopo informāciju par to, vai un kā jaunā vērtēšanas sistēma, kurā skolēniem vairs nav ļauts pārrakstīt neveiksmīgi nokārtotus pārbaudes darbus, ietekmējusi skolēnu sekmību. Tomēr jau tagad Valsts izglītības attīstības aģentūrā uzsver, ka svarīgākas par vērtējumiem ir zināšanas.

Atgādinot, kāpēc vērtēšanas sistēma mainīta, Valsts Izglītības attīstības aģentūras Izglītības satura departamenta direktore Diāna Šavalgina Latvijas Radio teic:

„Mēs vēlējāmies lai visās izglītības iestādēs būtu vienlīdzīgi principi, lai mums būtu skaidrs, ko mēs vērtējam, kad mēs vērtējam un kāpēc mēs vērtējam. Mainoties kopumā izglītības procesam, kur ir ļoti svarīgi, lai bērns pats prot mācīties atrast informāciju un zina, kā viņam virzīties uz priekšu, ļoti būtiska loma ir tam, ka šis vērtējums nav tas svarīgākais vairs procesa rezultāts, bet svarīgākais ir, kā mēs mācāmies, kļūdāmies, meklējam informāciju, kā mēs kļūstam labāk.”

Kad norādu, ka vērtējumi tomēr ir svarīgi gan tāpēc, lai tiktu nākamajā klasē, gan tos ņem vērā uzņemšanas konkursos, Šavalgina attrauc:

„Manuprāt, atbilde ir ļoti vienkārša: ja tu vēlies labu vērtējumu, tev ir arī jāiegulda darbs, un līdz ar to tas, par ko mēs visu laiku runājam, kā ieguldīt darbu mācību procesā, lai tas ir ļoti nozīmīgi, jēgpilni, svarīgi un vajadzīgi.”

Nevar nepiekrist, tomēr ieviešot spēkā esošo izglītības standartu, izglītības politikas veidotāji uzsvēra, ka jaunais izglītības saturs veidots tā, lai skolēni mācīšanās procesā nebaidītos kļūdīties. Vai vērtēšanas sistēma nav ar to pretrunā?