Par mīlestības vēstuli tētim savu jauno izstādi "Ātrs un bez žēlastības" dēvē Katrīna Ģelze. Tā ir mīlestības vēstule, kas atspoguļo gan viņas apbrīnu par tēvu – Kristapu Ģelzi – kā ļoti spožu mākslinieku, gan atklāj arī viņu abu ļoti sarežģītās attiecības.

Tēva iespaids uz visu viņas dzīvi ir ļoti spēcīgs, kaut arī nu jau astoņus gadus kopš avārijas Kristaps Ģelzis ir pārtraucis savas mākslinieka gaitas un neatgriezeniski ir mainījusies viņa personība. Arī par šo skarbo ģimenes pārdzīvojumu vēsta izstāde, taču dara to bez smaguma, pieņemot dzīvi visos tās pārbaudījumos un paradoksos.

Izstāde ir gan mīlestības vēstule tētim, gan mēģinājums dziedināt pārdzīvojumus, ko raisīja notikumi pirms astoņiem gadiem, kad izcilais mākslinieks Kristaps Ģelzis smagi cieta avārijā. Tolaik viņš apzinīgi jau gadu bija pārstājis lietot alkoholu, bet liktenīga viņam kļuva kāda zvaigžņota augusta nakts, kad, traucoties pa šoseju, viņa vadītais auto sadūrās ar pēkšņi uz ceļa izskrējušu govi. Pēc dažu dienu komas viņš toreiz pamodās, taču viņa mākslinieka ceļš līdz ar to bija beidzies, izmainījās arī viņš kā personība.

Šie astoņi gadi tomēr nebūt nav izdzēsuši to nozīmīgo, ko viņa meita Katrīna guvusi no tēva, un šis guvums ir gan liela iedvesma, gan varbūt arī pārāk liela paškritika, ko raisījis tēva maksimālisms. Attiecības ar tēvu dažādos kontekstos ir arī viņas izstādes centrā.

Izstādes nosaukums "Ātrs un bez žēlastības" ir atsauce uz populāro asa sižeta filmu, bet arī Kristapa Ģelža personību un būtību, arī viņš bija ātrs, ass, ambiciozs, reizēm savos spriedumos par Katrīnas un arī citu cilvēku mākslu - bez žēlastības. Bet ar laika distanci Katrīna vērtē, ka ir ļoti daudz no viņa mācījusies un pārņēmusi, tostarp viņa degsmi un ironisko skatu uz dzīvi. Un arī tas izpaužas viņas izstādē.

Izstādi veido gleznas, fotogrāfijas un telpiski objekti, kuros kopā savijas dažādas atmiņas, ainas un asociācijas par tēti, redzama arī saspēle ar viņa daiļrades simboliem un dažādām viņu raksturojošām lietām – kā, piemēram, allaž kūpoša cigarete viņa pirkstos.

Kā caurviju motīvs visai izstādei ir ceļu satiksmes un drošības uz ceļiem tēma, kas iegūst daudz lielāku vispārinājumu, aicinot uz pārdomām par dzīves trauslumu, tās noslēpumiem un paradoksiem.

Katrīnas Ģelzes jaunā izstāde "Ātrs un bez žēlastības" galerijā "Māksla XO" skatāma līdz 25.janvārim, jauna izstāde tikko vaļā vērta arī otrajā galerijas telpā un tā ir Klāva Lora izstāde "Mīts".