Trešā daļa Latvijas iedzīvotāju nav apmierināti, ka banku filiāles klātienes sarunām ir pārāk tālu no viņu dzīvesvietām. Savukārt katrs astotais uzņēmējs domā, ka banku pakalpojumu digitalizācija mazina kredītiestāžu darbinieku izpratni par komersanta vajadzībām, un klātienes sarunās darījumi izdotos veiksmīgāk. Šis ir viens no iemesliem, kādēļ likumdevējs liks kredītiestādēm kļūt pieejamākām iedzīvotājiem un uzņēmējiem reģionos.

Banku sektors pēdējos gados ir ļoti attālinājies no saviem klientiem, un tam ir savas negatīvās sekas. Nozīmīga daļa iedzīvotāju un uzņēmēju nav apmierināti ar filiāļu un klātienes konsultāciju pieejamību. Tā uzskata Latvijas Banka, kas uzrauga banku darbību.

Kā noskaidrots pēc Latvijas Bankas pasūtījuma veiktā aptaujā, gandrīz trešdaļa uzņēmēju domā, ka kredītiestādes strādā standartizēti un birokrātiski, neiedziļinoties uzņēmumu vajadzībās. Pēc pašu komercbanku veiktas aptaujas 12 procenti uzņēmumu uzskata, ka banku filiāļu slēgšana un klātienes sarunu trūkums mazina banku darbinieku izpratni par komersantu ikdienas darbu, tāpēc tiem ir grūtāk tikt pie aizņēmumiem.

Latvijas Bankas padomes locekle Ilze Posuma stāsta, ka pēdējos trīs četrus gadus uzrauga galvenās rūpes bijušas, lai klientiem būtu pieeja skaidrai naudai jeb nemazinātos bankomātu tīkls. Tagad finiša taisnē ir apņemšanās apturēt arī citu pakalpojumu attālināšanos no klientiem.