Vai Latvijas autopārvadātāji vietējo kravu, kas nav sankciju sarakstos, arī turpmāk varēs vest uz Krieviju? Tas joprojām nav skaidrs. Tiesa – pēdējo nedēļu laikā parādījušās indikācijas, kas pārvadātājiem varētu dot vēlamo rezultātu. Tikmēr Latvijas preces uz Krieviju turpina vest Eiropas Savienības dalībvalstu pārvadātāji, kuriem atļaujas uz Krieviju ir pieejamas. Tā Latvijas Radio teic nozares speciālisti, norādot, ka nauda tādējādi nonāk to valstu makos, bet ne mūsu budžetā. Tiesa ne visas uzrunātās valstis tam piekrīt, uzskatot, ka Latvija atrodas krietni labākos apstākļos.

Starptautiskās kravas autopārvadājumu vienreizējās atļaujas, kas Latvijas pārvadātājiem ļauj kravu nogādāt Krievijā, patlaban palikušas vien atsevišķu komersantu rokās. Pērnā gada nogalē Latvija no Krievijas saņēma ceturto daļu no gada kvotas jeb 28,5 tūkstoš atļauju, kas atbildīgās Satiksmes ministrijas, tā teikt, „atvilktnēs” vairs nav atrodamas – tā pirms dažām nedēļām Latvijas Radio teica ministrijā. Tas nozīmē, ka Latvijā ražotu bērnu pārtiku, zāles, alkoholu un citas preces, kas nav sankciju sarakstos, uz Krieviju no vietējiem uzņēmumiem var vest vien retais pārvadātājs.

No uzticama avota, kurš vēlējies palikt anonīms, Latvijas Radio zināms, ka Latvija aicināja kādus partnerus pierunāt Krievijas atbildīgo ministriju izsniegt Latvijai atļaujas. Krievija atļaujas apsolījusi iedot vien ar nosacījumu, ka Latvija uzraksta oficiālu vēstuli, ko Satiksmes ministrija Krievijas agresijas Ukrainā dēļ netaisās darīt.

Pēc Latvijas Radio pieejamās informācijas ministrija un autopārvadātāji jautājumu turpina risināt. Asociācijā „Latvijas auto” teic, ka jaunas atļaujas pagaidām nav saņemtas. Izteikt viedokli biedrībā joprojām nevēlas, atzīstot, ka situācija līdz galam vēl nav skaidra. Vienlaikus viņi cer, ka to izdosies atrisināt. Plašāk komentēt asociācija sola vēlāk.

Turpretim Satiksmes ministrija komentēt nekautrējas, atklājot, ka Latvija potenciāli varētu saņemt tikpat atļauju, cik pērnā gada nogalē jeb 28,5 tūkstoš licenču.