2024. gada Liepājas ostas kravu apgrozījums sasniedzis – 7,05 milj. tonnu, kas ir par 2,5% mazāks. Kopumā situācija ir stabila un arī šogad kravu apgrozījums plānots līdzīgā apmērā, kaut arī joprojām ir nestabila ģeopolitiskā situācija un nākas saskarties ar dažādiem birokrātiskiem šķēršļiem, kas pērn likušas zaudēt kravas.

Liepāja šogad cer uzsākt nozīmīgu prāmju piestātnes rekonstrukcijas projektu, kas ir stratēģiski nozīmīgs, jo nodrošinās turpmāko darbību un ļaus attīstīties.

Pēdējo astoņu gadu laikā Liepājā uzbūvētas 26 ražošanas ēkas un vēl vairākas tiek būvētas, uzsver Liepājas SEZ pārvaldnieks Uldis Hmieļevskis (Liepājas partija). 2024. gadā Liepājā ienāca pārtikas ražošanas uzņēmumi – zivju pārstrāde un augu proteīna ražošana. Pērn ekspluatācijā nodots dzeramā ūdens eksporta termināls, kas darbu varētu uzsākt šogad. Tāpat bijušā metalurga teritorijā notiek pirmo ielu izbūve, kas paredz vēl viena Liepājas industriālā parka attīstību, turpina Hmieļevskis.

„Problēmas, kas bija 2016. gadā – augsts bezdarba līmenis pēc metalurga bankrota. Ar šo problēmu esam tikuši galā, jo šobrīd ir zemākais bezdarba līmenis, kāds Liepājas vēsturē ir bijis. Tagad mums ir nākamais izaicinājums, lai ražošana būtu ar augstāku pievienoto vērtību – augtu darba sarežģītība un atalgojums.”

Būvniecības investīcijas Liepājā 2024. gadā veido 100,8 miljonus eiro, no tām 79% ir ieguldījumi ražošanas ēkās, tas ir 4 reizes vairāk nekā gadu iepriekš. Tikmēr kravu apjoms Liepājas ostā kopumā šogad ir nedaudz sarucis. Kaut arī gads nav bijis viegls, jo piedzīvotas dažādas izmaiņas, taču joprojām ostas uzņēmumi kopumā ir spējuši noturēties 7 miljonu tonnu apgrozījuma līmenī, pašā gada nogalē kuģu apkalpošanu ietekmējis arī stiprais vējš, turpina SEZ pārvaldnieks.