Rīgas ostā tagadējo trīs veco kuģu piestātņu vietā paredz izveidot divas, kas ļaušot apkalpot lielākus kuģus. Tā ir tikai daļa no aptuveni 90 miljonu eiro vērtā projekta, kurā privāts investors un Rīgas brīvostas pārvalde līdz 2030. gadam Eksportostā plāno izveidot mūsdienīgu pasažieru termināli ar labiekārtotu teritoriju. Savukārt pievedceļus un vidi ap iecerēto termināli esot gatava sakārtot pašvaldība. Tiesa, trūkstošā finansējuma dēļ Rīgas brīvostas pārvalde projektu domā īstenot pakāpeniski, otru kuģu piestātni izbūvējot vēlāk, nekā sākotnēji paredzēts. 

Padomju laikos būvētā neglītā ķieģeļu ēka, kas ir daļēji funkcionējoša noliktava, atrodas aptuveni divu kilometru attālumā no prāmju tagadējās piestātnes, kas lielajiem laineriem īsti neesot piemērota. Nu aptuveni trīs stāvu augsto ēku plānots pārbūvēt par jaunu pasažieru ostu, pastāstīja privātā attīstītāja "Riga Ropax Terminal" valdes locekle Jūlija Bērziņa.

Jauno termināli paredz ierīkot patlaban apsargājamā teritorijā pie kādreizējās dzelzceļa pārbrauktuves blakus Eksporta un Ūmeo ielas krustojumam. Pēc datubāzes "Lursoft" datiem iežogotās teritorijas patiesais labuma guvējs ir viens no bagātākajiem cilvēkiem Latvijā, "Rietumu bankas" akcionārs un padomes vadītājs Leonids Esterkins. Viņš ir arī padomes priekšsēdētāja vietnieks Andrejsalas apbūves projektā "Riga Waterfront", kurā galvenais investors ir arābu bagātnieks. Savukārt projektēt nākotnes pasažieru ostu taisās slavenais ārzemju birojs "Zaha Hadid Architects".