Pagājušajā nedēļā tika noskaidrots jaunais ASV prezidents, taču pēcvēlēšanu laiks sniedz iespēju rūpīgi izvērtēt, vai un kā ārvalstis ir centušās ietekmēt to, kurš nonāks Baltajā namā un kā to uztvers sabiedrība. Lai arī daudz ir runāts par Krievijas dezinformācijas kampaņām, tā nebūt nav vienīgā valsts, kas iesaistījusies ASV pirmsvēlēšanu ietekmes operācijās – to darījusi arī Irāna un Ķīna. 

Analizējot ārvalstu ietekmes operācijas, ir būtiski paturēt prātā valstu ģeopolitiskās intereses. Kurš no ASV prezidenta kandidātiem konkrētajai valstij šķitis labvēlīgāks attiecībā pret tās politiskajiem, ekonomiskajiem mērķiem? Ja Kremļa dezinformācijas operāciju mērķis bija veicināt sabiedrības atbalstu vēlēšanās uzvarējušajam Donaldam Trampam, tad Irānas un Ķīnas gadījumā situācija nav tik viennozīmīga – šīm valstīm nav bijis izteikts favorīts.