Pēdējos gados aizvien lielāku popularitāti iemanto kimči. Šo korejiešu virtuves produktu piedāvā restorānos, to gatavo ne tikai mazie saimnieki, bet arī rūpnieciskie ražotāji. Tirgū tas ienācis uz palikšanu. Lielražotāji to jau eksportē, bet mazākie vēl kaļ eksporta plānus.

„Kimči pērk ļoti labi. Šis ir taisīts kā latviešu [produkts]. Ar latviešu kāpostiem. Klāt ir citas sastāvdaļas, kāposts mūsu, čili pasta, ķiploks, paprikas pulveris, ingvers, sāls. Īstais kimči ir vēl stiprāks. Visu laiku ir vieni un tie paši klienti, kas nāk pakaļ kimči. Neskatoties uz to, ka tas ir ļoti stiprs, viņu pērk arī sievietes. Es domāju, ka tas ir rudenīgais ēdiens, vasarā tas nemaz tik labi negāja. Tas ir stiprinošs rudens laikam un visādiem vīrusiem.”

Tā par pēdējos gados popularitāti guvušo korejiešu virtuves ēdienu saka Silva, kas tirgo zemnieku saimniecības „Vārpas” ražotos produktus Imantas tirgū. „Vārpas” kimči sāka ražot pirms diviem gadiem un šis produkts tagad jau aizņēmis stabilu vietu plauktos. Tagad „Vārpas” kaļ eksporta plānus, stāsta saimnieks Zigmārs Rankevics.

Potenciālie sadarbības partneri kimči piedāvā ražot no bioloģiski audzētiem kalē kāpostiem. Pagaidām šī iecere ir idejas līmenī un plašāk varēšot runāt tad, kad būs taustāmi rezultāti.

Lielākos apjomos kimči ražo SIA „Dimdiņi”, kas pirmie Latvijā tos sāka gatavot rūpnieciskos apjomos. Uzņēmuma eksporta vadītājs Mareks Romanovs stāsta, ka šis produkts kļūst aizvien populārāks. „Dimdiņi” to eksportē gan uz kaimiņvalstīm, gan Vāciju, Angliju, Dāniju un citām valstīm – vismaz 10 – 15 paletes nedēļā.

„Dimdiņi” kimči gatavo no pašu audzētiem Ķīnas kāpostiem, bet iecerēts arī izmēģināt galviņkāpostus. Romanovs uzskata, ka šī produkta potenciāls tirgū ir liels. Nesen, piedaloties starptautiskā izstādē Francijā, pat saņēmuši uzslavas no korejiešiem.

Kimči popularitāte aizsākusies līdz ar sociālo tīklu uzplaukumu un tas kļūst aizvien populārāks, uzsver ēdienu recepšu blogere Jolanta Roze.

Roze domā, ka kimči mūsu virtuvē ir uz palikšanu. Ražotājus tas nebaida, jo, kā piebilda „Vārpas” saimnieks, Ziemassvētku laikā skābētie kāposti tiks pārdoti piecas reizes vairāk, nekā kimči – viņš par to ir pārliecināts.