Pirms Lieldienām tradicionāli pieaug pieprasījums pēc saldumiem – secinājuši pētnieki. To apstiprina arī paši saldumu ražotāji. Tomēr viņi uzsver, ka tirgū ir liels importa piedāvājums un uzņēmumiem nākas konkurēt ar ievesto preci, kas salīdzinoši ir lētāka.
Lielākais saldumu ražotājs „Orkla Latvija”, kas strādā ar labi pazīstamajiem zīmoliem „Laima” un „Staburadze”, tradicionāli Lieldienās jūt pieprasījuma pieaugumu. „Orkla Latvija” pārstāve Laura Bagātā stāsta, ka viens no pieprasītākajiem produktiem ir torte „Cielaviņa”.
Ja „Cielaviņa” joprojām top Rīgas centra ražotnē, tad vairums „Laimas” saldumu – pirms vairākiem gadiem uzbūvētajā modernajā fabrikā Ādažos, bet kāda daļa šokolādes tāfelīšu – „Orkla” grupai piederošajā ražotnē Igaunijā.
Uzņēmuma pamattirgus ir Latvija, bet eksportēti tiek 40 % no visa saražotā. No eksporta 70 % tiek realizēti Baltijas valstīs un Somijā. Lai arī tirgū ienākuši jauni un salīdzinoši nelieli saldumu ražotāji, „Orkla Latvija” pārstāve uzsver, ka daudzi pircēji ir lojāli un joprojām savos iepirkumu grozos liek „Laimas” produkciju, to apstiprina pētījumi.
Konkurence esot veselīga, bet lielāka cīņa esot ar starptautiskiem un globāliem spēlētājiem, kas pēdējā laikā mārketinga cīņās esot kļuvuši agresīvāki.
To, ka mazajiem ražotājiem nākas konkurēt ar importu, saka arī maizes ceptuves „Lāči” saimnieks Normunds Skauģis, tomēr svarīgs esot patriotisms.
„Lāči” pirms vairākiem gadiem ieguldīja vairākus desmitus tūkstošus eiro un sāka ražot šokolādes konfektes. Vai ieguldītās investīcijas ir atmaksājušās? Skauģis saka – pieprasījums ir stabils.
„Lāču” saimnieks novērojis, ka pircēji vēlas veselīgākus produktus ar mazāku sāls un cukura daudzumu, līdz ar to nākas pielāgoties patērētāju vēlmēm. Taču konditorejā „bez grēka” jeb cukura neesot iespējams iztikt.
Arī „Skrīveru saldumi” pārstāvji kā vienu no tendencēm redz pieprasījumu pēc veselīgiem un produktiem, stāsta uzņēmuma mārketinga vadītāja Kristīne Murjāne.
Joprojām populārākais produkts esot Skrīveru Gotiņa, taču pirms vairākiem gadiem uzņēmums sācis ražot proteīna batoniņus un pieprasījums pēc tiem augot gadu no gada. 15 % no saražotā uzņēmums eksportē un mērķtiecīgi tiek strādāts pie tā palielināšanas. Arī Murjāne piebilst, ka, neskatoties ar lielo importa īpatsvaru tirgū, gan vietējie pircēji, gan eksporta partneri labi novērtē Latvijā ražotos saldumus. Tiesa, lai jaunie produkti nonāktu veikalu plauktos, ražotājiem sevi esot jāpierāda.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X