Sociālās uzņēmējdarbības nedēļa Latvijā, ko līdzfinansē Eiropas sociālais fonds, notiek jau sesto gadu. Tās mērķis ir veicināt izpratni par sociālo uzņēmējdarbību un atbalstīt sociālo uzņēmumu izaugsmi. Līdz 18. oktobrim notiks dažādi tiešsaistes pasākumi un meistarklases, nozares pārstāvji un politikas veidotāji tiksies arī konferencē.

Latvijā šobrīd ir 226 sociālie uzņēmumi, bet to skaits ir mainīgs, jo daļa uzņēmumu savu uzņēmējdarbību pārtrauc, citi uzsāk. Sociālie uzņēmumi darbojas ļoti daudzās nozarēs.

Projekta „Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai” pārstāvis Juris Cebulis no Labklājības ministrijas stāsta, ka Latvija kopš 2013. gada izstrādājusi sociālās uzņēmējdarbības tiesisko regulējumu, izveidota asociācija un sociālie uzņēmumi var saņemt arī grantus. 226 sociālie uzņēmumi pārstāv visdažādākās nozares.

Mūziķe Agnese Rakovska pārstāv sociālo uzņēmumu „Zvaigznāja komanda”, kas šonedēļ piedalīsies tiešsaistes pasākumā jauniešiem “Izzinām sociālo uzņēmējdarbību kopā!”. Viņu fokusā ir muzikālā izglītība skolās, lai mūzikas stundās skolēniem no visām mērķa grupām, arī mazturīgiem, būtu pieejami digitāli rīki – datori ar atbilstošu programmu.

Laura Buharina ir uzņēmuma „Dekolserviss” vadītāja un īpašniece. Uzņēmums jau 25 gadus nodarbojas ar trauku apdruku.

Laikā no 2016. līdz 2023.gadam sociālajā uzņēmējdarbībā no valsts puses ieguldīti gandrīz 17 miljoni eiro un šajā laikā finanšu institūcija "Altum" ir noslēgusi 204 granta līgumus par kopējo summu 12,6 miljoni eiro. Vidējais grants vienam uzņēmumam ir 62 tūkstoši eiro. Bet, kā saka paši sociālo uzņēmumu pārstāvji, viņiem uzņēmējdarbībā galvenais nav peļņa, bet gandarījums, ka ar savu darbu izdarījuši kaut ko labu arī citiem.