Uzņēmums "Printful", kas sniedz apdrukas un šūšanas ārpakalpojumus, kļuva par pirmo Latvijas vienradzi – tā dēvē uzņēmumus, kuru vērtība pārsniedz miljardu dolāru. Tāpēc paziņojums par "Printful" un "Printify" uzņēmumu apvienošanu daudziem bija pārsteigums. Jaunā uzņēmuma mērķis ir kļūt par globāli atpazīstamu tehnoloģiju uzņēmumu, un šobrīd tajā strādā ap 1000 Latvijas iedzīvotāju, vēl 1500 strādā 46 pasaules valstīs.
Pirms nepilna gada par apvienošanos paziņoja divi tehnoloģiju uzņēmumi – "Printful" un "Printify". Apvienošanas darbi vēl turpinās, un ar kādu zīmolu strādās, vēl nav skaidrs. Tāpat arī publiski netiek izpausti iecerētie darbības rādītāji.
Uzņēmuma globālā personāla direktore un vienlaikus apvienošanās vadītāja Pārsla Baško stāstīja, ka uzņēmumu apvienošana bijis loģisks solis, jo abi strādā tehnoloģiju platformās.
"Abās platformās tas, ko cilvēki var izdarīt, ir gan izveidot savu veikalu, gan pasūtīt apģērbus, kas tiek apdrukāti. Ja "Printify" klients pārsvarā ir tāds jauns uzņēmējs, kas tikai grib sākt darboties un strādāt šajā ražošanas uz pasūtījumu platformās, tad "Printful" gadījumā tie jau bija tādi globāli, lieli uzņēmumi, piemēram, viens no tiem ir "Netflix", kas arī izmanto mūsu pakalpojumus," skaidroja Baško.
Kā jau tehnoloģiju uzņēmumā, Rīgas ražotnē izmēģina visas pasaulē jaunākās tehnoloģijas un ir tādas apdrukāšanas iekārtas, kas ar datora palīdzību ļauj, piemēram, baltu diegu nokrāsot pat 50 dažādās krāsās.
"Pēdējā lieta, kas mani visvairāk pārsteidza, bija uz krekla trīsdimensiju drukā uzdrukāta basketbola bumba, un tad, kad tai pieskaras, tiešām ir tāda sajūta, kā tu būtu pieskāries basketbola bumbai," teica Baško.
Pārsla Baško stāstīja, ka uzņēmumu apvienošana sākta pērnā gada rudenī un sākumā tika izveidota komanda ar 26 struktūrvienībām, kas vērtēja klientu apkalpošanas dienestu, piegādes servisu, pārmaiņu vadību, komunikāciju un citas lietas.
"Uzņēmuma vadības komanda tika veidota no abu uzņēmumu iepriekšējām vadības komandām, un uzreiz pēc tam mēs izsludinājām arī reorganizāciju. No divām organizācijām mūsu uzdevums bija izveidot vienu. Mēs izsludinājām organizācijas līmeņus vienu pēc otra, pēc kārtas, lai visiem darbiniekiem dotu iespēju sevi pierādīt un piedalīties jaunās organizācijas veidošanā, bet mums bija arī svarīgi, lai vadītāji var katrs to savu komandu salikt tādu, lai viņa būtu veiktspējīga pēc iespējas ātrāk," pauda Baško.
Kopā šobrīd jaunajā uzņēmumā ir nodarbināti aptuveni 2500 darbinieki, kas atrodas 46 dažādās valstīs.
"Vienu brīdi bija dzirdamas dažādas runas, ka notiek arī darbinieku skaita samazināšana, vismaz šeit, Latvijā. Jā, kopumā mēs samazinājām darbinieku skaitu par aptuveni 20%, un daļa no tiem bija Latvijā, bet bija arī darbinieki citās valstīs," skaidroja Baško un uzsvēra, ka tiekot domāts par darbinieku atbalstu.
"Katru dienu darbiniekiem ir iespējams pasūtīt pusdienas, un tā izvēle tiešām ir ļoti plaša, sākot ar klasiskiem gaļas, veģetāriem, vegāniem ēdieniem. Tagad mēs esam sākuši piedāvāt zemu kaloriju ēdienu tiem, kas grib vasarā labi izskatīties, – vienmēr ir salātu bārs pieejams. Arī tādā veidā mēs palīdzam darbiniekiem izvēlēties – vai šodien palikt strādāt no mājām vai tomēr atnākt uz biroju," norādīja Baško.
Bet rudenī Rīgas centrā tiks atklāts jauns birojs, kurā bez mūsdienīgām darba telpām būs arī vieta darbinieku bērniem un mājas mīluļiem, trenažieru zāle un citi bonusi.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X