Televīzijas kanāla "TV24" iziešana no bezmaksas apraides no nākamā gada uzjundījusi bažas par piedāvājuma samazināšanos un informatīvās telpas drošību. Bažas par šādu pavērsienu pauž gan atbildīgā Saeimas komisija, gan mediju eksperti. Tikmēr Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) izsludinās atkārtotu konkursu uz brīvo bezmaksas apraides vietu un aicinās Kultūras ministriju pārskatīt noteikumus bezmaksas apraidē esošo programmu finansēšanai.

Galvenais iemesls, kāpēc iedzīvotāji patērē kādu mediju, ir vietējais saturs, taču tas maksā naudu. Pēdējos gados no reklāmas šo saturu ir ļoti grūti finansēt, tāpēc nācies meklēt risinājumus, stāsta "TV24" direktors Klāvs Kalniņš.

Vēl viens iemesls – auditorijas samazinājums. K. Kalniņš stāsta, ka bezmaksas auditorijas apjoms ir strauji sarucis un veido mazāk par 5 % no kopējās auditorijas, tajā pašā laikā skatītāju skaits digitālajās platformās strauji pieaug.

Visu šo iemeslu rezultātā nolemts aiziet no bezmaksas apraides. Toties ieguvumi būšot gana lielāki. Tas, ka liels spēlētājs iziet no bezmaksas apraides, noteikti atstāšot ietekmi uz informatīvo pārklājumu un drošību. Kanāls jau iepriekš esot vērsies pie dažādām institūcijām ar skaidrojumu, bet dzirdīgas ausis tas neesot sasniedzis. Novērojumi rāda, ka Latvijā visi lielākie kanāli ir maksas apritēs, arī interneta portāli iet uz maksas saturu un bezmaksas sadaļa kļūst aizvien mazāka.

Satraukumu par to, ka var mazināties virszemes apraidē esošo dalībnieku piedāvājums, pauž mediju eksperts Sergejs Kruks.

Tikmēr par sabiedrisko pasūtījumu atbildīgās Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes locekle Ieva Kalderauska uzsver – bezmaksas zemes apraidei ir sava nozīme, tajā skaitā sociālā un drošības, jo no valsts puses ir svarīgi nodrošināt informācijas pieejamību iedzīvotājiem, dodot iespēju sasniegt pēc iespējas plašāku auditoriju, neatkarīgi no viņu atrašanās vietas un finansiālām iespējām. Tām televīzijām, kas izvēlas iet šo ceļu, apraides izmaksas sedz valsts un tas notiek caur NEPLP. Vienlaikus šīs programmas nevar saņemt papildu maksājumus no programmu izplatītājiem. NPLP ciena TV24 izvēli mainīt savu darbības un biznesa modeli, uzsver Kalderauska.