"Rail Baltica" turpina saņemt ievērojamu Eiropas Savienības finansiālo atbalstu, taču jāņem vērā, ka projekta izmaksas, salīdzinot ar sākotnējiem aprēķiniem, ir daudzkārt pieaugušas, bet Eiropas starpsavienojuma instrumenta finansējums nav pieaudzis. Tā Latvijas Radio programmā Labrīt sacīja Eiropas Komisijas priekšsēdētājas izpildvietnieks un Latvijas komisāra kandidāts nākamai Eiropas Komisijai Valdis Dombrovskis (Jaunā Vienotība).

Viņš teica, ka kopējais apstiprinātais finansējuma apjoms līdz 2027. gadam ir nemainīgs un Latvijas valdībai jāmeklē iespējas samazināt "Rail Baltica" izmaksas.

Dombrovskis arī norādīja, ka pēdējos gados daudz strādāts ar Ukrainas atbalsta jautājumiem. Viņš personīgi strādājis gan ar finansiālo atbalstu, gan ar ekonomikas atbalstu. Pašreiz Ukrainai ir pagarināti atbalsta pasākumi tirdzniecības jomā, teica Dombrovskis.

Savukārt Eiropas Savienības paplašināšanās kontekstā būtiski būs jautājumi par Ukrainas lauksaimniecību kopējā lauksaimniecības politikā, minēja Dombrovskis. Viņš arī piekrita, ka Ukrainas spēja ražot lauksaimniecības produktus ir ievērojama.