Platformā "Facebook" turpina izplatīties viltus reklāmas, kas maldina lietotājus, atdarinot Latvijas medijus. Pirms kāda laika ziņots par gadījumiem, kad šādas reklāmas atdarināja mediju "jauns.lv". Savukārt pēdējās nedēļās līdzīgas viltus reklāmas sākušas parādīties arī, uzdodoties par Latvijas Sabiedriskā medija (LSM) ziņu portālu LSM.lv. Kādi ir izmantotie maldināšanas paņēmieni un riski, kuriem lietotāji sevi pakļauj, apmeklējot krāpnieciskas mājaslapas? 

Viltus reklāmas pēdējās nedēļās sociālo mediju platformā "Facebook" uzdodas par LSM.lv rakstiem, atdarina ziņu portāla vizuālo identitāti un maldinoši atsaucas uz Latvijas Televīzijas raidījumiem, piemēram, "Aizliegtais paņēmiens" un "Viens pret vienu". Šie viltus raksti šķietami vēsta par sensacionāliem žurnālistes Ingas Spriņģes atklājumiem finanšu nozarē, apgalvojot, ka tieši tādēļ viņu pašlaik cenšas apklusināt kāda nezināma "finanšu elite", un maldīgi norāda, ka par to ziņo LSM.lv. 

Atsevišķos gadījumos, noklikšķinot uz viltus reklāmas, lietotājs tiek novirzīts uz vietni, kas vizuāli līdzinās LSM.lv, un tajā kā lasāmā raksta autors ir norādīts kāds reāls LSM žurnālists. Tas rada papildu ticamības "momentu", ka raksts it kā patiešām publicēts LSM portālā, taču, lai to pārbaudītu, ir jāpārliecinās, vai pārlūkprogrammas adreses joslā redzamais domēna vārds patiešām ir LSM.lv.

Lai panāktu, ka "Facebook" lietotājs uzspiež uz viltus reklāmas, domājot, ka apmeklēs LSM portālu, tiek izmantots arī kāds "tehnisks" paņēmiens – manipulācija ar reklāmā redzamo saites nosaukumu. Reklāmas apakšdaļā redzams, uz kādu vietni lietotājs it kā tiks novirzīts, uzklikšķinot uz reklāmas, šajā gadījumā šķietami LSM.lv. Taču patiesībā saite ved uz pavisam citu lapu.