Pagājušajā vasarā uz Latvijas un Baltkrievijas robežas tika uzbūvēts žogs. Šogad plāno pabeigt Latvijas-Krievijas robežas izbūvi. Lai nodrošinātu operatīvu robežsargu pārvietošanos robežas purvainajā zonā ir izbūvētas platformas un celiņi.
Pagājušā gada jūlijā uz Latvijas un Baltkrievijas robežas tika uzbūvēts žogs gandrīz 145 kilometru garumā. Papildus metāla žogam izbūvēta un ierīkota arī infrastruktūra robežsargiem, stāsta valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” valdes locekle Jeļena Gavrilova.
Žoga un apkārtējai infrastruktūras izbūvei izlietoti 125 miljoni eiro. 95% - valsts budžeta nauda, atlikušais finansējums saņemts no Eiropas fondiem. Žogs un piegulošie ceļi, pārceltuves un pontonu celiņi padarīs robežsargu darbu ērtāku un mobilāku. Pats žogs ir papildu aizturēšanas līdzeklis, taču tas neatrisinās visas problēmas, skaidro Silenes robežapsardzības pārvaldes priekšnieka vietnieks Rolands Mukāns.
Baltkrievijas robežas Silenes posms Augšdaugavas novadā - tie ir meži, kas mijas ar purviem. Patruļceliņi gar žogu, kā arī pārklājumi purvainiem apvidiem, ko iepriekš nācās apbraukt, palielināja robežsargu mobilitāti. Iepriekš galvenais kontroles veids bija robežsargu patruļas gar robežu, turpina Rolands Mukāns.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X