Pašvaldību vēlēšanas būs jau nākamnedēļ un jo tās tuvāk, jo medijos parādās vairāk satura par to, kā vietvaras strādājušas pēdējos četrus gadus. Protams, arī Sabiedriskajā medijā, tostarp Latvijas Radio, to var pamanīt pēc skaņām, kas ievada sižetus un raidījumus par gaidāmajām vēlēšanām. Pašvaldību vēlēšanām pievēršas arī Mediju anatomijā, bet mazliet citā aspektā. Gribam saprast, kā priekšvēlēšanas ietekmē mediju darbu.

Oficiālais priekšvēlēšanu aģitācijas periods sākās jau februārī, kad sāka uzskaitīt partiju tēriņus vēlēšanām. Bet, vai šie četri mēneši pirms balsošanas ir robežšķirtne, kad mēs – žurnālisti – kaut ko īpaši rādām vai varbūt izvairāmies rādīt? Varbūt tie nav četri mēneši, bet īsāks vai garāks periods? Kāds ir mediju uzdevums priekšvēlēšanu laikā?

Sarunājamies ar divu televīzijas kanālu pārstāvjiem – ar  ReTV ziņu producenti Elīnu Lapiņu un Latvijas TV galveno redaktori Sigitu Roķi.

Ir skaidrs, ka mediju uzdevums šajā laikā ir ne tikai sniegt faktus par politiķu darbu aizejošajā sasaukumā, bet arī veicināt sabiedrības izpratni un līdzdalību demokrātiskos procesos. Un šis uzdevums nav viegls.