Latvijas Radio lietotnes logo


“Youtube” platformā var atrast gandrīz jebko – noskatīties multfilmu, iecienīto mūzikas video, cita spēlētu videospēli, pierādījumus tam, ka zeme ir plakana, un pierādījumus tam, ka zeme ir apaļa; noskatīties televīzijas ziņu sižetus no dažādām pasaules malām un tikai “youtube” pieejamu diskusiju par Ziemeļatlantijas alianses nākotni. Tā ir izklaides, jaunumu, vecu un jaunu ideju vietne – gandrīz kā televīzija tikai ar bezgalīgi plašu programmu. Kā ir mainījusies “youtube” savos 20 pastāvēšanas gados un vai tā ir kļuvusi par pilnvērtīgu masu mediju, interesējamies Mediju anatomijā.

Komunikācijas pētnieks Jānis Buholcs atgādina, ka “youtube” sākās kā platforma, kur katrs varēja dalīties ar lietām, kas viņu interesē, bet pēc tam kāds sāka domāt, ar kādu saturu var ieinteresēt jau plašāku auditoriju, ne tikai savu draugu loku. Nākamais līmenis bija iespēja nopelnīt naudu un galu galā arī tradicionālie mediji, mūzikas ierakstu studijas un citi sāka izmantot šo platformu. Rezultātā “youtube” ir kļuvusi par nozīmīgu daļu no informācijas plūsmas.

“Youtube” ir pārpildīta ar reklāmām. Tās parādās gan video sākumā vai vidū, arī paši youtuberi reklamē preces un pakalpojumus. Vai šī platforma atņem maizi tradicionālajiem medijiem? To vaicājam Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētājai Baibai Liepiņai.