Režisors Viesturs Kairišs dzīvo no viena režijas darba līdz otram, par ko pats saka - tas ir manas dzīves pulkstenis. Pēdējos gados šis pulkstenis tikšķ īpaši strauji: filma „Melānijas hronika”, izrādes „Uguns un nakts”, „Pērs Gints” un „Salome” Nacionālajā teātrī, Riharda Vāgnera opera „Klīstošais holandietis”, darbs pie filmas pēc Gunara Janovska romāna „Piļsāta pi upis”. Tā joprojām ir šobrīd Latvijas kinoteātros visvairāk skatītā filma.
„Piļsāta pi upis” ir attiecību stāsts uz pagājušā gadsimta 30.-40. gadu vēsturisko pārmaiņu fona. Pirmo reizi vienā Latvijas filmā ietverti tik daudzi un dažādi vēsturiskie notikumi, kas šajā laikā nepielūdzamā ātrumā sekoja cits citam. Neskatoties uz dramatisko un haotisko vēsturisko situāciju, filmai ir dzīvi apliecinoša intonācija.
Savukārt vēl viens izaicinājums paša Viestura Kairiša dzīvē – viņš ir kļuvis par Dailes teātra māksliniecisko direktoru.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (1)
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X