Kā ieraudzīt ideju un kā to novest līdz gatavam produktam? Monopolā saruna ar cilvēku, kurš spēj novest līdz rezultātam arī sarežģītus projektus - "Fon Films" vadītāju un producenti Leldi Trosku.

Šajā Monopola sarunā raugām atrast atbildes arī uz jautājumu - kas ir producents? Un meklēsim uz šo jautājumu atbildes plašākā spektrā, jo sarunas viešņa ir bijusi vai ir producente dažādiem notikumiem, piemēram, sarunu festivālam "Lampa", radio un multimediālam saturam, arī filmām un seriāliem. Vai producents ir tikai tas cilvēks, kurš ar pātagu vai pierunāšanu sasauc vienkopus visus kādā notikuma realizēšanā nepieciešamos cilvēkus, vai tomēr dara vairāk, ietekmējot arī paša notikuma saturu un galu galā arī izvērtējot paveikto? Un kādām ir jābūt cilvēka rakstura un profesionālajām īpašībām, lai darītu producentu darbu? 

Laiku sarunai ir atradusi "Fon Films "vadītāja un producente Lelde Troska. 

Cik daudz un dažādu projektu šobrīd ir procesā un līdz ar to atvērti tavā datorā, jo arī, kad ienāci Radio mājā, biji atvērusi datoru un drusku pastrādāji?

Lelde Troska: Datorā, man liekas, ir mūžīgā sērga ar nekad neaizvērtiem logiem, kuros grūti orientēties. Tas skaits jau jūk man pašai un kompim arī. Ir daudz ko darīt, ir dažādi projekti. Tagad, man liekas, "karstākais pīrādziņš", kas notiek, ir kopā ar Latvijas Radio audio drāma, kas būs jau šoruden.

Jūs uzvarējāt konkursā par to, kurš veidos audiodrāmu?

Lelde Troska: Mēs absolūti godīgi un skaisti uzvarējām konkursā. Patiešām, liekas, ar ļoti foršiem konkurentiem. Tad kopā ar Staņislavu Tokalovu un Jāni Joņevu šoruden dzirdēsim audiodrāmu. 

Audiodrāma ir ir kaut kas mazliet atšķirīgs no ierastā radio teātra.

Lelde Troska: Jā, tā ir filma bez bildes principā. Tā vide, kas tiek radīta audiodrāmā, ir daudz pilnīgāka. Klausoties austiņās un straumēšanas platformās, lielākoties šo saturu cilvēki arī patērē, un viņiem ir sajūta, ka viņi ir notikuma vidū.

Raidījumā skan:

  1. Zodiaks - "Skumjas"
  2. Michael Nyman - "Fish Beach"
  3. Neil Young - "Dead Man Theme"