Savulaik Einārs Jaunbrālis kā skaņu režisors sadarbojās ar leģendāro grupu „Sīpoli”. Bet, kad pajuka grupa „Turaidas Roze”, tapa cits projekts „Jumis”, kurā apvienojās „Turaidas Rozes” un „Sīpolu” mūziķi Jaunbrāļa vadībā.

Deviņdesmito gadu sākumā Jaunbrālis kopā ar dziedātāju Uģi Rozi devās peļņā uz Vāciju, līdz 90. gadu vidum viņš samērā aktīvi darbojās kā skaņu režisors, taču pēc šī laika viņa vārds un veikums mūzikas dzīvē figurējis reti.

Šā gada pavasarī tapis atkal jauns projekts – grupa „Orman’s”, ko veido mūziķi Lauma Matule, Einārs Jaunbrālis un Arnis Veisbārdis, kas uzstājoties izmanto akustiskos instrumentus – akordeonu, kokles, flautas, stabules, akustiskās ģitāras, perkusijas.

Pirmā grupas koncertprogramma „Viedais fonogrāfs” ir  emocionāls pieredzes, teleportēšanās stāsts iepriekšējo paaudžu un personīgo atmiņu labirintos. Mazliet filozofiski, bet optimistiski, ar gaišu nākotnes atskatu pagātnē.

Einārs Jaunbrālis Latvijas mūzikas akadēmiju [toreiz Konservatoriju] absolvēja kā trompetists, bet atzīst, ka viņam ir paškritiska nostāja par daudzām kvalitātēm mūzikā jau kopš konservatorijas beigšanas laika. Tāpēc arī beidzis spēlēt trompeti uzreiz pēc augstskolas.

"Šaubas ieveda citos ceļos un citās profesijās. Laiks ir pagājis, ir pārliecība, ka mana vieta ir muzicējot un es to tagad daru," bilst Einārs Jaunbrālis.

Bet 20 gadus viņš stradājis citus darbus.

"Strādāju koka māju ražošanas kompānija - ražojām, projektējām un cēlām koka mājas. Tas arī patika un patīk arī tagad. Arhitektūra man patīk. Tieši koka arhitektūra. Šis bija bagāts laiks ar lielu pieredzi gan būvniecībā, tieši arhitektūrā. Vajadzēja paiet 20 gadiem, lai es saprastu, ka arhitektūra ir cienījama profesija, kas jāņem vērā. Mana pieredze rāda, ka latvieši katrs otrais ir arhitekti. Paši zīmē savus projektus. Ir ļoti daudzas lietas, ko nevar zināt, ja to nemācās," vērtē Einārs Jaunbrālis.

Pats labprāt dzīvotu koka mājā, bet ir neliela mūra māja. Vēl arī bijis iesaistījies alus ražošanā, alus darītava, ko izveidojis kopā ar interesentiem, arvien strādā. Bet, neskatoties, ka pats aktīvi nemuzicēja, visu laiku sekoja līdzi, cik nu spēja, kas notiek Operā, ko spēlē simfoniskais orķestris, ko "Sinfonietta Rīga".

"Pēc konservatorijas absolvēšanas bija pieci nosūtījumi: kā trompetistam uz pūtēju orķestri "Rīga", uz Operas orķestri un simfonisko orķestri uz E. Dārziņa mūzikas skolu par pedagogu, uz Latvijas Radio par skaņu režisoru," atklāj Einārs Jaunbrālis.

Un izvēlējās Radio.

"Man ļoti šeit patika, man bija kolosāli kolēģi - Kārlis Rūtentāls, Kārlis Pinnis, Prauliņš [Uģis]. Kas tik te nav strādājuši! Kolosāli mūziķi un skaņu režisori. Mums bija ļoti laba darba atmosfēra. Jāzeps Kulbergs gādāja, lai disciplīna būtu augstā līmenī un viņam tas arī izdevās," atzīst Einārs Jaunbrālis.