Nākamā mācību gada sākumā izglītības iestādēs trūks teju 1000 skolotāju – tā liecina aptaujas rezultāti, ko veikusi Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija. Lielāko skolotāju trūkumu paredz latviešu valodas, literatūras un matemātikas priekšmetos. Kādi ir aptaujas rezultāti un kādus risinājumus problēmai redz izglītības jomas pārstāvji?

Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas Augstākās izglītības, zinātnes un cilvēkkapitāla apakškomisijas priekšsēdētājs Česlavs Batņa, no Apvienotā saraksta veica aptauju, kur uz šī gada februāri tika aptaujātas 335 vispārējās izglītības iestādes.

Pēc Valsts izglītības informācijas sistēmas datiem, šajās iestādēs bija gandrīz 360 brīvas vakances (359,96). Savukārt faktiski pedagogu vakances izglītības iestādēs bija 410 (410,05). Batņa stāsta, ka faktiskās vakances skolas nenorāda, jo baidās atklāt patieso rezultātu. Ņemot vērā, ka Latvijā ir 617 vispārējās izglītības iestādes, viņaprāt, trūkstošais pedagogu skaits varētu būt divreiz lielāks.

Pēc aptaujas rezultātiem prognozē, ka lielākais pedagogu trūkums varētu būt latviešu valodas, literatūras un matemātikas priekšmetos, kur attiecīgi katrā no tiem būšot brīvas vairāk nekā 100 vakances. Visvairāk pedagogu vakanču uz 1. septembri prognozē Rīgā, Jūrmalā, Daugavpilī un Jelgavā, kā arī Preiļu un Siguldas novados.