Latvijas Radio lietotnes logo


No eksāmeniem atbrīvoto skolēnu skaits pagājušajā mācību gadā, izrādās, ir krietni mazāks par sākotnēji lēsto. Valsts izglītības attīstības aģentūra norāda, ka aizvadītajā centralizēto eksāmenu sesijā no pārbaudījumiem atbrīvoti teju 700 skolēnu, nevis ap 3000. Izglītības un zinātnes ministrija gan pauž, ka tas nemazina šo problēmu, tādēļ plānots veidot kvalitatīvāku atbrīvojumu piešķiršanas sistēmu. Tikmēr bērnu psihiatri norāda, ka pamata problēma ir ilgtermiņa izglītības atbalsta trūkums skolēniem ar mācību grūtībām.

Saeimas Izglītības komisijā spriež par skolēnu atbrīvojumiem no eksāmeniem un to izsniegšanas kārtību. Gan ārsti, kuri patlaban izsniedz atbrīvojumus, gan Izglītības ministrija iepriekš atzinusi, ka ne vienmēr atbrīvojuma īstais iemesls ir jauniešu veselības problēmas.

Deputāti iepriekš vēstulē atbildīgajām ministrijām aicināja sagatavot skaidrākus kritērijus atbrīvojumu piešķiršanā. Valsts izglītības attīstības aģentūras Vispārējās izglītības valsts pārbaudījumu nodaļas vadītājs Kaspars Špūle gan precizēja, ka atbrīvoto skolēnu skaits esot mazāks, nekā iepriekš lēsts. Par aizvadīto mācību gadu iepriekš izskanēja dati, ka ārsta atbrīvojumu no eksāmeniem bija saņēmuši ap 3000 skolēni, bet patiesībā tie bijuši vien ap 700.

Izglītības un zinātnes ministrijas Izglītības departamenta direktors Rūdolfs Kalvāns gan norāda, ka ar Veselības ministriju patlaban apspriež iespēju izveidot ārsta konsīliju Bērnu klīniskās universitātes slimnīcā, kas nodrošinātu vienotu izvērtēšanu. Plānots ieviest detalizētākus nosacījumus atbrīvojumiem no eksāmeniem, kur liela loma būšot pašu skolu izvērtējumam, ar kuru skola tālāk vērstos pie ārstu konsīlija.