Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) konstatējis dažādas neatbilstības 75% no populārākajās tiešsaistes platformās, piemēram, "AliExpress.com" un "Amazon.com" iegādātajām precēm.

PTAC pērn realizēja projektu, veicot dažādu preču kontrolpirkumus piecās populārākajās tiešsaistes platformās - "AliExpress.com", "Amazon.com", "eBay.com", "Wish.com" un "Joom.com". Kopumā tika pasūtītas 62 dažādas preces, no kurām tika piegādātas 52 preces. Savukārt 16% preču netika piegādāti, lai gan PTAC atguva naudu par nepiegādātajām precēm. 

Lielākais nepiegādāto preču īpatsvars bija "AliExpress.com" (33%) un "eBay.com" (27%). 

Dažādas neatbilstības konstatētas 40 jeb 75% no PTAC iegādātajām precēm, tostarp 17 jeb 33% no iegādātajām precēm neatbilstības bija ar nopietnu un augstu risku. No iegādātajām elektroiekārtām neatbilstības atklātas 61% gadījumu. 

PTAC secinājis, ka kopumā interneta tirdzniecības platformas ievēro patērētāju tiesību aizsardzības prasības. Dažos gadījumos gan atklātas manipulācijas ar cenām, kā arī neatļauti mudinājumi pircējiem ātri izvēlēties preci. Daudz sliktāka situācija ir saistībā ar preču drošumu.

Plašāk stāsta Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktore Baiba Vītoliņa.